ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتایج مطالعات حاکی از امن بودن برخی مناطق فوکوشیما برای سکونت مجدد است

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، تشعشات رادیواکتیو نیروگاه های اتمی فوکوشیما تا به حال چندین ربات ژاپنی را زمین گیر کرده، اما گزارش های اخیر حاکی از اعلام امن بودن مناطقی از آن برای ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، تشعشات رادیواکتیو نیروگاه های اتمی فوکوشیما تا به حال چندین ربات ژاپنی را زمین گیر کرده، اما گزارش های اخیر حاکی از اعلام امن بودن مناطقی از آن برای سکونت مجدد شهروندان این کشور است.

بر اساس مطالعات دو دانشمند، سطح تشعشات سزیم در «Date» واقع در 60 کیلومتری نیروگاه فوکوشیما به سرعت در حال کاهش بوده به نحوی که بین سال های 2011 تا 2013 حدود 60 درصد کاهش یافته است. بر همین اساس منطقه یاد شده می تواند برای سکونت اهالی امن باشد.

گفتنی است تیم تحقیقاتی مورد اشاره توانستند از طریق دیتای ثبت شده از تشعشعات رادیواکتیوی توسط نیروی هوایی، آن را به مقدار قابل انتظار روی سطح زمین تبدیل کرده و کاهش آن در طول هفتاد سال آینده را تخمین بزنند.

محققان معتقد هستند که تلاش های بشری برای از بین بردن آلودگی ها مؤثر بوده اما دلیل اصلی کاهش سطح تشعشات، عوامل طبیعی نظیر باران، برف و واپاشی خود سزیم است.

لازم به ذکر است این بدان معنا نیست که تمام مناطق شرایطی مشابه دارند. «Date» جزو ناحیه هایی بوده و هیچ دستور تخلیه رسمی برای آن صادر نشده اما نگرانی ها در مورد تشعشعات رادیواکتیور مردم را مجبور به ترک آنجا کرد. در حالی که شهرهای بسیار نزدیک تر نظیر «Namie» تا اواسط فروردین به صورت کامل پاکسازی می شوند اما هنوز مناطقی مانند «Tomioka» هستند که مطمئناً در آینده نزدیک قابل سکونت نخواهند شد.

با این وجود محققان معتقد هستند که متدهای به کار رفته توسط آنها، می تواند به دیگر دانشمندان دنیا نیز در زمینه تخمین دوزهای بی خطر و قابل تحمل برای انسان ها و همچنین برنامه ریزی برنامه های رفع آلودگی یاری رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

    من می خوام برم اینجا خونه بگیرم، والا پولم به کرج و ... نمیرسه...

مطالب پیشنهادی