ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

عناوین پلی استیشن 4 بزودی از طریق پلتفرم پی سی قابل بازی خواهند بود

کمپانی سونی با انتشار بیانیه ای رسمی در بلاگ خود، خبر از ارائه به روزرسانی تازه ای طی سال 2017 میلادی برای سرویس PlayStation Now داده که امکان استریم بازی های پلی استیشن 4 را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۰

کمپانی سونی با انتشار بیانیه ای رسمی در بلاگ خود، خبر از ارائه به روزرسانی تازه ای طی سال 2017 میلادی برای سرویس PlayStation Now داده که امکان استریم بازی های پلی استیشن 4 را روی دستگاه های مختلف فراهم می آورد.علاوه بر این، به گفته سونی مشترکین فعلی PlayStation Now امکان تست قابلیت تازه را پیش از راه اندازی کامل آن خواهند داشت.

در حال حاضر، تعدادی بالغ بر 483 بازی پلی استیشن 3 در سرویس Now قابل دسترس است و امکان استریم آنها روی پی سی و پلی استیشن 4 با قیمت ماهانه 20 دلار (یا 45 دلار برای سه ماه) فراهم آمده. این سرویس به آن خاطر راه اندازی شد که شبیه سازی معماری متفاوت و پردازش سلولی کنسول پلی استیشن 3 روی پلی استیشن 4 دشوار بود و سونی ترجیح داد به استریم بازی ها روی آورد.

گفتنی است که سونی هر از چندگاهی سرویس PlayStation Now را به روزرسانی کرده و بازی های جدیدی را به آن اضافه می کند. از آخرین عناوین مهم افزوده شده به این سرویس استریم بازی می توان به Red Dead Redemption ،Batman: Arkham City و سه نسخه ابتدایی سری آنچارتد اشاره کرد.

لازم به توضیح است که پلی PlayStation Now تفاوتی اساسی با سرویس تازه معرفی شده Game Pass مایکروسافت دارد. در حالی که هر دو سرویس از سیستم اشتراکی بهره می برند، Game Plass امکان دانلود بازی ها روی هارد درایو کنسول را فراهم می آورد و PS Now به استریم محتوا روی دستگاه محدود شده است. به همین خاطر، برای استفاده از بازی های سرویس سونی نیازمند اینترنتی با حداقل سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه هستید که می تواند برای بسیاری از کاربران دردسرساز باشد.

در نهایت، اگرچه به روزرسانی این سرویس شاید چندان برای کاربران ایرانی مناسب نباشد، اما در نظر کاربران بسیاری از کشورهای خارجی، دیگر نیازی به خرید یک کنسول پلی استیشن 4 وجود نخواهد داشت. مایکروسافت با اعلام آوردن بازی های خود روی پی سی، مورد انتقاد فراوان قرار گرفت و حالا سونی هم دست به حرکتی مشابه زده است؛ البته با این تفاوت که برخلاف بازی های اکس باکس وان روی پی سی، نیازی به سخت افزار غول آسا نداشته و اینترنتی با سرعت مناسب کفایت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

    برای ما ایرانیا که کاربردی نداره ولی چیز جالبیه. البته اگر فکرشو کنیم ماهی 20 دلار هی رفته رفته جمع میشه و از قیمت 1 پلی استیشن 4 بالاتر میره

مطالب پیشنهادی