ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روز رسانی سیاست های فیسبوک؛ استفاده از داده ها برای امور نظارتی ممنوع شد

شرکت فیسبوک امروز اعلام نمود سیاست ها و ضوابط پلتفرم شبکه اجتماعی اش را به نحوی تغییر داده که از این پس به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد از داده های کمپانی برای اهداف نظارتی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

شرکت فیسبوک امروز اعلام نمود سیاست ها و ضوابط پلتفرم شبکه اجتماعی اش را به نحوی تغییر داده که از این پس به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد از داده های کمپانی برای اهداف نظارتی استفاده کنند.

بلاگ رسمی فیسبوک در بیانیه خودش نوشته «هدف ما این است که سیاست های استفاده از پلتفرم فیسبوک را صریح تر و واضح تر نمایش دهیم؛ به این ترتیب از استفاده ابزاری از داده هایمان برای ساخت تجهیزات نظارتی ممانعت خواهیم نمود. لازم به ذکر است این ضوابط شامل حال اینستاگرام نیز خواهد شد».

گفتنی است این رویکرد جدید احتمالاً پیرو اتفاقاتی که در حاشیه گزارش اتحادیه آزادی شهروندی آمریکا مبنی بر سوءاستفاده پلیس از ابزار نظارتی با نام Geofeedia که به داده های فیسبوک، اینستاگرام و توییتر دسترسی داشت صورت گرفته است.

توییتر هم بعد از این اقدام، آذر ماه سال جاری استفاده از داده های اینترنتی برای فعالیت های نظارتی پلیس را غیرقابل قبول و ممنوع اعلام کرد و سپس دسترسی به API خود را مسدود نمود.

فیسبوک هم ضمن همکاری با اتحادیه نام برده و سازمان Color of Changes تغییر مواضع فوق را عملیاتی کرده است. با این تفاسیر در میابیم که در حال حاضر هر سه شبکه اجتماعی نام برده امکان دسترسی به اطلاعاتشان را به طور کامل قطع کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی