ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار گوگل می تواند اطلاعات حساس شما را از طریق Allo فاش کند

در کنگره جهانی موبایل بارسلون بود که گوگل اعلام کرد موبایل های در حال اجرای اندروید 6.0 به بعد به زودی از قابلیت دستیار گوگل بهره مند خواهند شد اما هم اکنون نیز ویژگی مورد ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

در کنگره جهانی موبایل بارسلون بود که گوگل اعلام کرد موبایل های در حال اجرای اندروید 6.0 به بعد به زودی از قابلیت دستیار گوگل بهره مند خواهند شد اما هم اکنون نیز ویژگی مورد اشاره از طریق اپلیکیشن Allo در دسترس است و کاربران می توانند با کمک آن به جستجو، ست کردن یادآورها، اطلاع یافتن از وضعیت آب و هوا و بسیاری از کارهای دیگر بپردازند.

گفتنی است دستیار گوگل در پیامرسان Allo می تواند به کمک افراد بیاید و به عنوان مثال کاربر از آن آدرس یک فست فود در نزدیکی خود را بپرسد و دستیار گوگل نتیجه یافت شده را در گفتگو به اشتراک گذارد. اما این قابلیت همیشه هم مفید نیست.

اخیراً یکی از اعضای وبسایت Recode در حال گفتگو با دوست خود از طریق Allo بود و زمانی که طرف مقابل از دستیار گوگل می خواهد او را معرفی کند، گوگل اسیستنت قسمتی از متن کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس» را در چت به اشتراک می گذارد. شاید در نگاه اول به نظر رسد که این یک پاسخ تصادفی به یک پرسش ساده بوده اما اینگونه نیست.

در واقع دستیار گوگل یکی از نتایج جستجوهای گذشته کاربر را به اشتراک گذاشته که این اقدام در نوع خود می تواند امنیت و حریم خصوصی فرد را به خطر بیندازد.

بنابر این تجربه گوگل اسیستنت در اپلیکیشن Allo می تواند اطلاعات حساسی را با دیگر افراد به اشتراک گذارد بدون آنکه حتی از کاربر کسب اجازه کند. حال باید منتظر ماند و دید واکنش گوگل در مورد مشکل مذکور چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

    اگر دستیارت انسان هم باشه یه چیزایی از دهنش در میره
    اینم در نوع خودش پیشرفتع

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

    برای من دیشب فعال شد

مطالب پیشنهادی