ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید تا به اهدف بزرگ ترتان برسید

یکی از مشکلاتی که مردم دارند این است که پیروزی های کوچک شان را جشن نمی گیرند. برای موفق شدن باید اهداف بزرگ را به قدم های کوچک تبدیل کنید تا بتواید یکی یکی آنها ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

یکی از مشکلاتی که مردم دارند این است که پیروزی های کوچک شان را جشن نمی گیرند. برای موفق شدن باید اهداف بزرگ را به قدم های کوچک تبدیل کنید تا بتواید یکی یکی آنها را انجام داده و به هدف بزرگ تان دست یابید و در راه بعد از اتمام هر قدم کوچک، پیروزی تان را جشن بگیرید.

کاری که باید بکنید این است که طرز فکرتان را عوض کنید. برخی فکر می کنند تنها زمانی باید جشن بگیرند که به هدف بزرگ دست یافته باشند. این افراد نمی دانند که جشن گرفتن قدم های کوچکی که در راستای رسیدن به هدف بزرگ برمی دارند باعث انگیزه دهی بیشتر به آنها می شود.

با جشن گرفتن، در تمام مسیر انرژی لازم برای ادامه ی راه را خواهید داشت و پیشرفت تان محسوس خواهد شد.

نکته ی کلیدی این است که برای هر پیروزی هر چند کوچک جشن بگیرید و بدانید این قدم ها برای رسیدن به هدف بزرگ تر و اصلی ضروری هستند.

لیستی از هر چه که به شما انگیزه می دهد بنویسید. حتما باید لیست تان جزئی باشد نه کلی. از طرف دیگر برای هر روز یا هر هفته جایزه های کوچکی نیز برای خود قرار دهید. مراقب باشید جایزه ی شما باید مطابق با وضعیت مالی تان باشد تا ورشکست نشوید.

و برای یک ماه به خوبی کار کردن به خود جایزه ی بزرگ تری بدهید.

هیچ کس جز خودتان نمی تواند تشخیص دهد که جایزه ی شما چه باشد بهتر است؟ مثلا جایزه ی شما می تواند کتاب باشد یا خرید یک دست لباس یا بانجی جامپینگ. این به شما ربط دارد.

به طور خلاصه:

  • هدفگذاری کنید
  • هدف تان را به قدم های کوچک تر تقسیم کنید
  • جایزه های کوچک و بزرگ برای خود تعیین کنید
  • در پایان هر مرحله به خود جایزه دهید

در آخر باید گفت تشویق نه تنها باعث ادامه دادن مسیرتان می شود بلکه به اهدافی دست پیدا کنید که زمانی برای تان بسیار سخت بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی