ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاه بیسبالی که می تواند گجت شما را شارژ کند

سالیان درازی است که بشر تلاش می کند تا سوخت های فسیلی را کنار گذاشته و به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر روی آورد اما این عملیات به کندی در حال پیشرفت است. انرژی خورشید نیز ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

سالیان درازی است که بشر تلاش می کند تا سوخت های فسیلی را کنار گذاشته و به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر روی آورد اما این عملیات به کندی در حال پیشرفت است. انرژی خورشید نیز یکی از این منابع تجدید پذیر بوده که کم کم راه خود را به محصولات تجاری باز کرده است. اخیراً استارتاپی ساکن لوس آنجلس از ایده تازه ای پرده برداشته که در نوع خود بی نظیر است.

استارتاپ مورد اشاره که «سول سول» (SolSol) نام دارد، کلاه بیسبالی را تولید کرده که روی نقاب آن را پنل های خورشیدی پوشانده است. از این رو کاربران می توانند با استفاده از آن به شارژ موبایل، تبلت و یا هر دستگاه دیگری از طریق USB بپردازند.

گفتنی است شاید در نگاه اول آویزان بودن یک کابل از کلاه برای شما کمی عجیب و غریب به نظر رسد اما مسلماً زمانی که باتری گجتتان در حال اتمام بود و به پریز برق یا وسیله دیگری برای شارژ دوباره دسترسی نداشتید، این را فراموش خواهید کرد.

طبق اعلام اهالی وبسایت Engadget که موفق شدند کلاه مورد اشاره را از نزدیک ببینند، با وجود آنکه ظاهر آن شبیه به دیگر کلاه های موجود در بازار است اما وزن آن در قسمت نقاب کمی بیش از حد معمول بوده که با وجود پنل های خورشیدی قابل درک است.

ناگفته نماند که طبق اعلام نمایندگان کمپانی «سول سول» کلاه مورد بحث قادر است باتری گجت شما را در هر ساعت به میزان 200 میلی آمپر ساعت شارژ کند. آنها همچنین عنوان کرده اند که در حال بهبود فناوری به ثبت رسیده خود هستند.

کلاه بیسبال کمپانی «سول سول» هم اکنون با قیمت 56 دلار در وبسایت این شرکت به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی