ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لب خوانی، راهکار جدید محققین برای تائید هویت سیستم های امنیتی

گروهی از اندیشمندان متُد تائید هویت بیومتریک جدیدی توسعه داده اند که شخصیت مخاطب را از طریق نظارت و خواندن حالات «لب ها» شناسایی می کند. «مکانیزم رمزگذاری لب» توسط پروفسور چئونگ ئیمینگ و سایر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گروهی از اندیشمندان متُد تائید هویت بیومتریک جدیدی توسعه داده اند که شخصیت مخاطب را از طریق نظارت و خواندن حالات «لب ها» شناسایی می کند.

«مکانیزم رمزگذاری لب» توسط پروفسور چئونگ ئیمینگ و سایر محققان دانشگاه مسیحیان هنگ کنگ طراحی شده و از تشخیص و تحلیل حرکات لب های کاربر به هنگام خواندن رمز استفاده می کند.

اندیشمندان اداره علوم کامپیوتر دانشگاه هنگ کنگی معتقدند حرکات لب هر فرد حین مرور یک لغت منحصر به فرد است و نمی تواند به سادگی با فرد دیگری اشتباه گرفته شود. «اظهار یک رمز توسط دو فرد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و یک ماشین یادگیرنده می تواند آنها را از هم تمیز دهد».

گفتنی است چئونگ و تیم توسعه دهنده اش مدل یادگیرنده ای مبتنی بر هوش مصنوعی تدارک دیده اند که تمام المان های ظاهری لب های یک فرد مانند اندازه، بافت و حرکات معمولش را تماشا کرده و به یاد می سپارد.

به گفته چئونگ این مکانیزم تائید هویت می تواند لایه امنیتی اضافی برای پلتفرم های دسترسی به برنامه ها و ماشین های مختلف باشد و با توجه به سروصدای محیط به مراتب بهتر از سیستم های شناساگر صدا است.

این محققین در حال حاضر پتنتی از سیستم مورد بحث را آماده کرده اند و انتظار دارند در مراحل مختلف در زمینه پرداخت های مالی، تائید هویت خودپردازها، تراکنش های موبایلی و دسترسی به مکان های خصوصی مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی