ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آلمان از فناوری تشخیص گفتار برای تعیین اصالت پناهجویان استفاده می کند

دولت آلمان برای تسهیل فرایند ارزیابی پناهجویان از فناوری تشخیص گفتار برای تعیین اصالت و ملیت آنها استفاده می کند. اگرچه تعداد درخواست های پناهندگی در این کشور در سال 2016 بسیار کاهش یافت و از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

دولت آلمان برای تسهیل فرایند ارزیابی پناهجویان از فناوری تشخیص گفتار برای تعیین اصالت و ملیت آنها استفاده می کند. اگرچه تعداد درخواست های پناهندگی در این کشور در سال 2016 بسیار کاهش یافت و از رقم 890000 در سال 2015 به 280000 رسید، اما از ابتدای سال 2017 تاکنون 430000 نفر مهاجر قصد ورود به این کشور را داشته اند.

مقامات دولت فدرال آلمان در بخش مهاجرت و پناهندگی (BAMF) امیدوارند با استفاده از این تکنولوژی، متخصصین لهجه ها و گویش های مختلف بتوانند موارد تقلب را شناسایی نموده و تعداد درخواست ها را کاهش دهند.

این نرم افزار که بر اساس فناوری احراز هویت صوتی مورد استفاده در بانک ها و مؤسسات بیمه عمل می کند، با دریافت نمونه گفتار مهاجرین می تواند لهجه و گویش آنها را ارزیابی کند. سپس مقامات می توانند تشخیص دهند که آیا این فرد واقعاً از منطقه ای درگیر جنگ به آلمان پناه آورده، یا از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده است.

البته کارشناسان نسبت به دقت عملکرد نرم افزار مورد بحث و امکان فریب دادن آن نگرانند، و معتقدند BAMF باید هنوز هم از 45 متخصص زبان شناسی خود برای این کار بهره گیرد. این تیم حرفه ای بر 80 زبان مختلف تسلط دارند و از سال 1998 به این کار مشغولند.

گفتنیست دولت آلمان از دو هفته دیگر، استفاده آزمایشی از این نرم افزار را آغاز خواهد کرد و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، سیستم در سال 2018 به صورت رسمی بهره برداری می شود. در حال حاضر درخواست پناهندگی کمتر از نصف مهاجرین به آلمان پذیرفته می گردد، اما تقریباً 60 درصد آنها تحت قوانین حمایتی دیگر قرار می گیرند تا به سرزمین اصلی خود تبعید نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی