ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی های موبایل ایرانی سال 95 به انتخاب دیجیاتو

بالاخره بعد از گذشت ماه هایی پر فراز و نشیب و مملو از اتفاقات گوناگون، سال 95 هم به پایان رسید و حالا یک بار دیگر به مرحله جمع بندی و انتخاب بهترین محصولات سال رسیده ایم. ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بالاخره بعد از گذشت ماه هایی پر فراز و نشیب و مملو از اتفاقات گوناگون، سال 95 هم به پایان رسید و حالا یک بار دیگر به مرحله جمع بندی و انتخاب بهترین محصولات سال رسیده ایم.

مرسوم است که هر رسانه و نشریه معتبری در واپسین روزهای هر سال فهرستی از محصولات ممتاز، اثرگذار و شایسته تقدیری که طی سال به دست مردم رسیده منتشر می کند؛ از بازی های ویدیویی و فیلم و سریال گرفته تا اپلیکیشن های موبایل، موضوعی که محور اصلی همین مطلبی است که حالا مشغول خواندنش هستید.

همانطور که در سطرهای پایانی مطلب برترین اپلیکیشن ها و بازی های موبایل سال 2016 به انتخاب دیجیاتو به شما وعده دادیم، حالا زمان آن رسیده که عملکرد بازی های ایرانی را در سال 95 بسنجیم و بهترین و شایسته ترین آن ها را در دسته های مختلف برگزینیم.

ما اعضای تیم اپلیکیشن دیجیاتو برای توسعه دهندگان ایرانی و ساخته های خوب شان ارزش فراوانی قائلیم، و همواره با معرفی و بررسی این محصولات کوشیده ایم تا در حد توان خود آن ها را به مردم کشورمان بشناسانیم و از روند رو به رشد اپلیکیشن سازی در میهن عزیزمان حمایت کنیم.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم که برای نخستین بار در دیجیاتو، در جشنواره ای کوچک از بهترین بازی های سال 95 تقدیر به عمل آورده و این روند را به طور سالیانه ادامه دهیم. در نگاهی مجموع، 95 یکی از سال های خوب صنعت گیمینگ ایران بود. توسعه دهندگان مستقل زیادی رو به ساخت عناوین مختلف آوردند و از آن طرف، جشنواره های گوناگونی با این محوریت برگزار شد که روی دیده شدن اپلیکیشن های ایرانی تاثیر مثبت گذاشت.

اما بین بازی های زیادی که طی 12 ماه گذشته عرضه شدند کدام یک بهترین هستند؟ با ما و مطلب پیش رو همراه باشید تا با 20 بازی برتر سال 95 از نگاه دیجیاتو آشنا شوید.

20 - زوپین

دینگ دینگ، دینگ دینگ، دینگ دینگ ... الهام از سرگرمی دهه های پیشین یکی از محبوب ترین روش های ساخت عناوین اسمارت فون ها است و استودیوی NSF Games هم با آگاهی از این مسئله تصمیم گرفت تا یک تجربه آشنا اما متفاوت را به بازیکن ها هدیه بدهد؛ به یاد دارید قدیم ها، شیئی را انتخاب می نمودیم و حریف به کمک تن آوای بازیکن ها باید آن را تشخیص می داد؟ مکانیزم های زوپین هم دقیقا همین گونه هستند.

با این تفاوت که صدا جایش را به «سنجاق ها» داده است. اما جذابیت های ساخته NSF Games نه فقط ایده هایش، بلکه پرداخت خوب به آن ها و نگاه درست توسعه دهنده به قابلیت های اسمارت فون ها بود. زوپین همچنان بعضی مشکلات خودش را داشته و امیدواریم با آپدیت های بعدی این نقطه ضعف ها پوشیده شوند ولی نکته آنجاست که المان های مثبت گیم پلی به تنهایی برای ساعت ها سرگرمی کفایت می کنند.

[لینک دانلود]

19 - ماشین جنگی: فرمان نبرد

اعضای استودیوی «باران رویا» نشان داده اند ابایی برای ساخت اپلیکیشن هایی که تا حالا نمونه آن ها را بین ساخته های داخلی ندیده ایم یا بعضا اندک هستند ندارند. ماشین جنگی، سلحشوران و نجات قلعه؛ بازی هایی که همگی سبک های متفاوتی داشته و این مسئله به خوبی انعطاف توسعه دهنده برای تولید عناوین گوناگون را نشان می دهد. اتفاقا یکی از مهمترین علت های انتخاب ماشین جنگی: فرمان نبرد همین مسئله است.

نه فقط ایرانی ها، بلکه با عناوین خارجی هم معمولا نمی توانید اپلیکیشنی با سبک ماشین جنگی که دورانی به واسطه Twisted Metal به محبوبیت زیادی دست یافته بود پیدا کنید و همین تصمیم شجاعانه باران رویا موجب شد تا بازیکن ها یک تجربه جالب داشته باشند. ماشین جنگی شاید بین تمام بازی های لیست بیشترین مشکلات را داشته باشد ولی همچنان سرگرم کننده است.

[لینک دانلود]

18 - مهدیار

ساخته موسسه «مصاف ایرانیان» جواب خوبی به کسانی بود که نگاه مثبتی به بازی های ویدیویی نداشتند. نمی دانیم کی این داستان های کودکانه می خواهند تمام شوند ولی متاسفانه بعضی از مردم، همچنان عناوین رایانه های شخصی یا کنسول ها را محصولاتی تخریب کننده می دانند. «مهدیار» آمد تا نشان دهد که واقعا این گونه نیست و با آن ها می توانید نکات مختلفی را یاد بگیرید.

مهدیار عنوانی از سبک معروف Point & Click است و شاید به واسطه گیم پلی ساده خود، شانس چندانی برابر ساخته های هم سبکش نداشته باشد ولی با دیالوگ های ساده و گرافیک جذاب، می توانیم آن را یک اپلیکیشن آموزشی خیلی خوب بنامیم؛ عنوانی که خانواده ها با آسودگی می توانند آن را به بچه هایشان داده و بعضی از مسئله های زندگی را طی قالب جذاب سرگرمی به آن ها بیاموزند.

[لینک دانلود]

17 - نجات قلعه

ایجاد تغییرات روی یک مجموعه، همیشه ریسک های خودش را داشته است و استودیوی «باران رویا» با «نجات قلعه» توانست جواب انتخاب شجاعانه اش را به خوبی دریافت کند. مقایسه نجات قلعه و سلحشوران درست نیست، چون از دیدگاه گیم پلی تفاوت های زیادی بین آن ها می توانید بیابید اما نجات قلعه نسبت به عناوین هم سبکش، اپلیکیشنی به مراتب جذاب است.

البته ساخته باران رویا مشکلاتی داشته و همین نقطه ضعف ها موجب شده اند تا نجات قلعه شانس چندانی برای رقابت با نمونه های محبوب خارجی پیدا نکند ولی برای نخستین تجربه از بازی های اکشن Idle Games، نجات قلعه را می توانیم عنوانی کاملا شایسته بنامیم. فقط امیدواریم توسعه دهنده همچنان نیم نگاهی به سبک فایتینگ سلحشوران داشته باشد و برای ادامه این مجموعه طعم همان جنگ ها را بچشیم.

[لینک دانلود]

16 - دلاور

استارت بازی های خوب تابستان 95 را همین «دلاور» توانست بزند. همان لحظه که از تعدد عناوین کم کیفیت ایرانی خسته شدیم، ساخته استودیوی «گونای» ما را نسبت به آینده امیدوار نمود. عنوانی که بین تک تک قسمت هایش می توانید شباهت هایی با ساخته های معروف اسمارت فون ها پیدا کنید اما توسعه دهنده با ترکیب درست المان های مختلف اپلیکیشنی جذاب را به دست بازیکن ها رساند.

دلاور داستان حمله تروریست ها را روایت می کند و همانند کلیشه های صنعت گیمینگ، حالا شما باید به جنگ با دشمنان بروید. اما داستان تنها یک بهانه برای گیم پلی جذاب ساخته گونای است؛ طی تمام مرحله ها به دشمنان شلیک کنید و  توسعه دهنده هم با اسلحه های مختلف، محیط های گوناگون و البته یک حالت متفاوت توانسته جذابیت را به ساخته خود اضافه کند.

[لینک دانلود]

15 - دنیای اساطیر

برای موفقیت یک اپلیکیشن راه های گوناگونی است؛ بعضی ها به ایده های نوآورانه روی می آوردند، کمپانی هایی دست به پرداخت به کلیشه ها می زنند و توسعه دهنده هایی هم با ترکیب المان هایی که قبلا جواب خود را پس داده اند سعی می کنند مخاطبین را جذب خوب نمایند. استودیوی «بازی های اکسین» با استفاده از روش سوم توانست یکی از خوب های 95 را عرضه کند.

«دنیای اساطیر» معجونی بود که با ترکیب سه سبک استراتژی، تاور دفنس و بازی های کارتی یک طعم دلنشین را به بازیکن ها چشاند. اما جدا از این ایده، نکته مهم پرداخت درست به تمام این المان ها بود. دنیای اساطیر کاستی های خودش را داشت ولی همین که توسعه دهنده به خوبی می دانست برای کدام بخش، از المان های چه سبکی استفاده کند موجب شد تا ساخته بازی های اکسین را بین بهترین های امسال ببینیم.

[لینک دانلود]

14 - The Ways

The Ways از آن دست عناوینی است که صنعت گیمینگ ایران باید سالانه چندین نمونه از آن ها را به خود ببیند. بازی هایی که خلاقیت را بین تمام المان هایشان می توانید ببینید و شاید از دیدگاه مکانیزم های گیم پلی «ساده» باشند اما توسعه دهندگان با اجرای خوب ایده هایشان بعضا طعم چالش را بیش از بقیه اپلیکیشن های مشابه تلفن های هوشمند به بازیکن ها می چشاند.

شنیده اید می گویند از این ستون تا آن ستون فرجی است؟ The Ways هم به نوعی همین گونه بوده و شما باید با ساخت راه هایی به نقطه پایانی برسید. دو المان توانسته اند تا جذابیت The Ways را افزایش دهند. یکی از آن ها را می توانیم چگونگی ساخت «راه ها» بنامیم که همان حرکت جسم پایانی است. اما بخش دوم؛ طراحی مرحله ها خیلی هوشمندانه بوده و طی تمام آن ها یک چالش متفاوت می بینید.

[لینک دانلود]

13 - بچه پرروها - Bubble Man: Rolling

با کلمه Underrated آشنایی دارید؟ این لقب را به محصولاتی که با تمام نکات مثبت خود، دست کم گرفته می شوند می دهند و بی شک «بچه پرروها» یکی از آندرریتد ترین اپلیکیشن های اسمارت فون ها است. تمام بخش ها دست به دست هم داده اند تا بازیکن ها [به خصوص ایرانی ها] به ماجراجویی فراموش نشدنی بروند اما معمولا شاهد بی لطفی نسبی مخاطبین به ساخته های پلی پکس هستیم.

ولی علت این همه تاکید برای تجربه بچه پرروها چیست؟ بخش زیادی از زیبایی بچه پرروها به دوش گرافیک و موسیقی است. اشتباه نکنید، مکانیزم های ساده گیم پلی جالب هستند ولی آن ها با طراحی زیبای محیط و آهنگ های خوانده شده توسط استاد مرتضی احمدی توانسته اند نقش واقعی خود را پیدا کنند. بنابراین به کسانی که تا حالا بچه پرروها یا «بچه محل» را انجام نداده اند، پیشنهاد می کنیم به تجربه یکی از آن ها روی بیاورند.

[لینک دانلود]

12 - بالیون

بعد از موفقیت های فراوان Candy Crush، عناوین سبک Match Three همانند موریانه رشد نمودند و نهایت توانایی های Lexip Games با «بالیون» هم از آنجا می توانید ببینید که با وجود تعدد عجیب این اپلیکیشن ها، آن ها همچنان توانستند بازیکن ها سرگرم کنند. ساده نیست که بین کلیشه های صنعت گیمینگ، بتوانید با پرداخت به همان المان های قدیمی یک تجربه جذاب به مخاطبین هدیه بدهید.

اما Lexip Games که با «بال های تاریک» به محبوبیت برسید، نشان داد می تواند. شاید بین مکانیزم گیم پلی، متوجه شباهت هایی بین بالیون با 2048 و Triple Town بشوید ولی جدا از تغییرات کم اما مثبت، توسعه دهنده به کمک موسیقی آرامش بخش و طراحی زیبای شخصیت ها نه تنها توانست خودش را از بزرگان این سبک جدا کند بلکه به راحتی می توانیم بگوییم بالیون بهترین اپلیکیشن Match Three ایرانی است.

[لینک دانلود]

11 - جنگ زرهی

بزرگترین المان مثبت «جنگ زرهی» نسبت به ساخته های مشابه، توجه خوب توسعه دهنده به جزییات بود. چون بعضا سازندگان داخلی از ساخته های جهانی الهام می گیرند، شما با عناوین اکشن ایرانی معمولا یکی از بزرگترین نقطه ضعف های این گونه اپلیکیشن ها را می توانید ببینید. با این بازی ها، اغلب طی سناریویی که تا پایان هم حفظ خواهد شد به جنگ با دشمن ها رفته و آن ها را شکست می دهید. حالا برای چه نقطه ضعف؟

قضیه دقیقا همین سناریویی است که حتی پس از چندین ساعت تجربه، به ندرت می توانید تفاوت های خوبی نسبت به ثانیه های ابتدایی اش بیابید. اما پلاس ناین با تغییرات مثبت و دادن آزادی نسبی به بازیکن ها توانست تا داستان جنگ را به خونین ترین حالت ممکن روایت کند. جدا از آن که گرافیک زیبای جنگ زرهی، طراحی خوب تانک ها و صداگذاری مناسب هم تاثیرات زیادی روی جذابیت این اپلیکیشن داشتند.

[لینک دانلود]

10 - صاعقه

شاید «صاعقه» یکی از عناوین الهام گرفته از Sky Force Reloaded باشد اما مسئله اینجاست که «الهام» از ساخته های معروف ایده اشتباهی نیست. بین المان های این اپلیکیشن می توانید تفاوت هایی با ساخته معروف Infinite Dreams پیدا کنید و همین مسئله موجب شده تا استفاده از کلمه کپی برای صاعقه درست نباشد؛ عنوانی که توانسته استانداردهای زیادی از سبک شوتم آپ [Shoot 'Em Up] را رعایت کند.

قابلیت ارتقا جنگنده، تعداد گوناگون دشمنان و آیتم های مختلف؛ این ها از واجبات شوتم آپ هستند و با صاعقه تقریبا آن ها را می دیدید. نمی گوییم ساخته استودیوی «بازی های رایانه ای نهاجا» اپلیکیشن کاملی است. تعداد محیط ها باید افزایش پیدا می نمود و ابتدای عرضه، مرحله ها هم کم بودند. اما نکته آنجاست مجموعا با عنوانی جذاب و استاندارد مواجه بودیم؛ یکی از معدود بازی های خوبی که به بهترین حالت ممکن از فداکاری های هشت سال جنگ تحمیلی می گفت.

[لینک دانلود]

9 - زاراوان

«زاراوان» نشان داد که کلون ها هم می توانند بهترین باشند. احتمالا داستان موفقیت های زیاد Clash of Clans را شنیده اید. بعد از محبوبیت عجیب ساخته Supercell، توسعه دهندگان زیادی رو به ساخت عناوین مشابه آوردند تا سودی به جیب بزنند. نهایت هم اپلیکیشن هایی دیدیم که حتی لفظ کاپی هم نمی توانست آن ها را توصیف کند. ولی قضیه با زاراوان کاملا متفاوت بود.

شاید بیس ساخته «پارسنیپ» مشابه Clash of Clans باشد و شباهت های زیادی بین این دو اپلیکیشن پیدا کنید اما استودیوی سازنده با تغییرات مثبت نه فقط روی گرافیک بلکه حتی مکانیزم های گیم پلی توانست عنوانی آشنا با تفاوت هایی خوب را به دست بازیکن ها رساند. جدا از آنکه نزدیکی المان ها به فرهنگ داخلی ما ایرانی ها و استفاده درست از آن هم روی جذابیت این اپلیکیشن نقش داشتند.

[لینک دانلود]

8 - BMY

همان حرف هایی که برای The Ways گفتیم را می توانیم همینجا بگوییم. با این تفاوت که اینجا جای ساخت راه ها، چگونه گریختن از دستان تله ها موجب شد تا طعم ترکیب دلنشین خلاقیت و سادگی را بچشید. استودیوی Blazing Fall Games برای حرکت شخصیت داستان از قابلیت های لمسی تلفن های هوشمند استفاده نمود و همین مسئله را می توانیم یکی از مهمترین المان های موفقیت BMY بنامیم.

گفتیم یکی، چون مرحله های متفاوت و موسیقی هم روی زیبایی BMY نقش داشتند؛ حتی بهترین ایده ها بعد از یک مدت کوتاه خسته کننده می شوند و توسعه دهنده باید با پرداخت مناسب به آن ها، جذابیت ساخته خود را حفظ کند. Blazing Fall Games به کمک محیط های گوناگون و فراوان با قطعه هایی که آدرنالین خون شما را افزایش می دادند توانست به این مهم برسد.

[لینک دانلود]

7 - پرسیتی

بزرگترین المان مثبت «پرسیتی»، رویارویی توسعه دهنده با بزرگترین چالش عناوین مدیریتی بود؛ ایجاد یک ارتباط درست بین تمام قسمت ها یا ساختمان ها ساده نیست و به واسطه همین مسئله این سبک را می توانیم از پیچیده ترین های تلفن های هوشمند بنامیم. اما استودیوی «تاد» که خیلی ها آن را با فروت کرفت می شناسند توانست به خوبی این مسئله را با آخرین ساخته خود رعایت کند.

از دیدگاه فعالیت ها، بخش های زیادی از دنیای پرسیتی با هم مرتبط بودند و باید با برنامه دست به خرید، فروش یا ساخت آیتم های مختلف بزنید. البته با وجود این قسمت خیلی خوب، خود ما المانی که برای پرسیتی دوست داشتیم «چگونگی پیشرفت بازیکن ها» بود. با عناوین مدیریتی شما معمولا باید ساختمان اصلی را ارتقا دهید تا به امکاناتی متفاوت دسترسی پیدا کنید. اما پرسیتی اینگونه نیست و تمام پیشرفت ها بستگی به «تجربه» دارند.

[لینک دانلود]

6 - Shadow Racer

با یک نگاه سطحی به صنعت گیمینگ ایرانی، متوجه می شوید که خیلی از توسعه دهندگان داخلی برای ارائه یک تجربه جذاب از رانندگی رو به «درگ ریسینگ» می آورند. خیلی هم عجیب نیست، ساخت بازی های ریسینگ به واسطه کمبود امکانات ساده نبوده و حتی بین نمونه های خارجی عناوین با کیفیت زیادی نمی بینید. اما با تمام این حرف ها، استودیوی «نوآگیمز» با Shadow Racer نشان داد که با تمام محدودیت ها هم می توان عنوانی خوب ساخت.

البته نه فقط برای این تصمیم شجاعانه Shadow Racer را بین بهترین های امسال می بینید چون مجموعه کاملی از سبک ریسینگ را به شما هدیه می دهد. مکانیزم های گیم پلی Shadow Racer بی شباهت به Traffic Racer نیستند ولی توسعه دهنده با استفاده از المان های مختلف و بخش های فراوان توانسته ساخته خود را از بقیه عناوین مشابه جدا نموده و یک تجربه جذاب را به بازیکن ها هدیه بدهد.

[لینک دانلود]

5 - یگان ویژه

پارسیس با «یگان ویژه» نشان داد خلاقیت تنها به معنای داشتن المان های نوآورانه نیست و با ادغام ایده هایی که قبلا حساب خود را پس داده اند می توانید به این مهم دست یابید. آن ها با ترکیب عناوین معروف Clash of Clans و Counter Strike به معجونی دست یافتند که نه تنها یکی از خوش طعم ترین ها بین بازی های داخلی است بلکه حتی بین نمونه های خارجی هم شاهد مشابه آن نیستید.

گیم پلی ساخته پارسیس را می توانیم به دو قسمت تقسیم کنیم؛ با بخش ابتدایی شما باید با استخدام نیروهای مختلف [حکم ساختمان های دفاعی هنگام حمله را دارند] و گذاشتن آن ها طی جاهای گوناگون، مراقب هجوم بقیه بازیکن ها باشید. اما بخش جذاب و اکشن دوم؛ اینجا به بقیه منطقه ها رفته و جدا از کشتن دشمنان با انجام فعالیت هایی سکه به دست می آورید.

[لینک دانلود]

4 - هی تاکسی

برای ما، هی تاکسی بهترین ساخته استودیوی معروف Glim Games است. همانند خیلی از عناوین این توسعه دهنده، با هی تاکسی هم نقش یک راننده را داشته و باید مسافرین را به مقصد آن ها برسانید اما جدا از ویژگی های همیشه جذاب اپلیکیشن های Glim Games و الهامات فراوان از «موتوری 1»، سازنده با المان های مختلف توانست رنگ جذابیت به ساخته خود ببخشد.

مثلا محیط ها را ببینید. هی تاکسی اتفاقات تهران جدید را روایت می کند ولی اپلیکیشن همچنان آن فضای قدیمی را حفظ نموده و این المان پارادوکس گونه روی جذابیت آن نقش مهمی را ایفا می کند. همین زیبایی را با موسیقی و دیالوگ های زیبای شخصیت ها هم می توانید ببینید. جدا از آنکه گیم پلی پیشرفت هایی نسبت به گذشته داشت و تا مدت ها با آن سرگرم می شدید.

[لینک دانلود]

3 - قسمت چهارم 41148

ماجراجویی های سینا تنتا به پایان راهش رسید و همان پختگی که بعد از 4 اپیزود با این شخصیت می توانستید ببینید، بین مکانیزم های 41148 هم کاملا مشهود بود. قسمت به قسمت مهدی فنائی توانست عنوانش را بهبود بخشد و ساخته خودش را به استانداردهای جهانی نزدیک کند. با اپیزود چهارم این روند ادامه پیدا نمود و شاید همچنان معماها می توانستند به مراتب سخت باشند ولی برای بقیه بخش ها، پیشرفت ها را به راحتی دیده می شدند.

البته این همه موفقیت به سادگی به دست نیامدند. مجموعه 41148 نتیجه سختی هایی است که مهدی فنائی کشید؛ همانگونه که احتمالا می دانید او با قسمت ابتدایی عنوانش تهمت های عجیبی شنید اما تصمیم گرفت به راهش ادامه دهد و نتیجه این انتخاب، اپلیکیشنی عالی با نام 41148 بود که نشان داد با تمام محدودیت ها می توانید عنوانی هم گام با ساخته های جهانی بسازید. فقط امیدواریم مهدی فنائی نیم نگاهی به ساخت قسمت های بعدی داشته باشد.

[لینک دانلود]

2 - شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

با وجود آنکه پیش از Shadow Blade بودند عناوین ایرانی که به موفقیت های جهانی برسند اما هیچکدام همانند ساخته استودیوی «فن افزار» نتوانستند نگاه منتقدین را به صنعت گیمینگ داخلی بکشانند. آن ها با ترکیب درست سبک مخفی کاری و اکشن توانستند یک طعم دلنشین از ماجراجویی نینجایی را به بازیکن ها هدیه بدهند؛ همان لحظه که خسته می شدید توسعه دهنده با یک المان متفاوت آدرنالین خون شما را افزایش می داد.

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور هم که با نام Shadow Blade Reloaded آن را می شناسیم، ابتدا یک پورت از ورژن اسمارت فون ها با تغییرات مثبت برای پی سی بود و بعد از 2 سال به اسمارت فون ها آمد. عنوانی که شاید تفاوت هایش خیلی نباشند اما جدا از تمام المان های مثبتش، چون سبک عناوین نینجایی این روزها درخشش گذشته را ندارد به خوبی شما را سرگرم می کند.

[لینک دانلود]

1 - فرش

انتخاب رتبه نخست واقعا سخت بود. چون تمام اپلیکیشن های پایین لیست، لیاقت این لقب را دارند. اما نهایت تصمیم به گزینش «فرش» گرفتیم. آن هم تنها به یک علت؛ توسعه دهنده با استفاده از یک ایده ساده توانست ایرانی ترین اپلیکیشن ایرانی اسمارت فون ها را عرضه کند. شما اینجا باید شخصیت داستان که همان فرش است را به واسطه پهن و لوله کردنش به مکعب رنگی برسانید.

حالا این ایده استثنایی چیست؟ بخش سخت ماجراجویی با این کالای ایرانی آنجاست کاشی های که فرش روی آن ها است چینش درستی نداشته و خودتان باید راهی درست به وجود بیاورید. البته «فرش» مشکلات کوچکی داشت و متاسفانه با وجود نقدهای متفاوتی که وب سایت های گوناگون از آن نوشتند، توسعه دهنده همچنان تلاشی برای بهبود آن ها نمی کند. امیدواریم طی آپدیت های آتی این نقطه ضعف ها هم پوشیده شوند.

[لینک دانلود]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mikaeil dehghani
    mikaeil dehghani | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    بازی 41148 بازی بسیار خوبی است چون من قبل از اینکه این بازی را انجام دهم در این دنیا سردرگم بودم ولی با این بازی, من راه واقعی زندگی کردن را یاد گرفتم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی