ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات گسترده دادستان فدرال ویرجینیا برای شناسایی منبع ویکی لیکس در CIA

منابع نزدیک به دادگستری ایالات متحده می گویند دادستان فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیای آمریکا تحقیقات گسترده ای را در رابطه با ویکی لیکس و افشای اسناد سازمان CIA در این وب سایت آغاز کرده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

منابع نزدیک به دادگستری ایالات متحده می گویند دادستان فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیای آمریکا تحقیقات گسترده ای را در رابطه با ویکی لیکس و افشای اسناد سازمان CIA در این وب سایت آغاز کرده است.

این منبع که با تحقیقات فوق آشنایی داشته و طبیعتاً هیچ تمایلی به شناخته شدن ندارد، می گوید تیم تحقیقاتی قصد دارند بدانند چه کسی اطلاعات و اسناد فنی در مورد ابزارها و روش های جاسوسی CIA را به وب سایت مورد بحث ارائه کرده.

نهادهای امنیتی ایالات متحده تاکنون فقط به نظرات کلی و مبهم در مورد افشاگری اخیر ویکی لیکس پرداخته اند، اما مقامات قانونی در تلاشند تا پیمانکار طرف قرارداد CIA که احتمالاً عامل اصلی انتشار این اطلاعات بوده را شناسایی نمایند.

دولت آمریکا اجرای تحقیقات گسترده از سوی دادستانی الکساندریا را در سطح فدرال تأیید کرده، و این بازرسی به ویکی لیکس و منابع مرتبط با آن نیز می رسد. برخی از اسناد دادگاهی در این زمینه هم به صورت عمومی منتشر شده.

البته وزارت دادگستری امریکا و سخنگوی CIA از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند، ضمن اینکه هنوز به صورت رسمی صحت اسناد فاش شده از سوی ویکی لیکس را نیز تأیید نکرده اند.

گفتنیست چندی پیش ویکی لیکس مجموعه ای مشتمل بر هزاران صفحه اسناد داخلی سازمان جاسوسی سیا در مورد روش های نفوذگری غیرقانونی و سوء استفاده از محصولات تجاری موجود در بازار از جمله دیوایس های مبتنی بر iOS، اندروید و حتی تلویزیون های هوشمند سامسونگ برای گوش سپردن به فعالیت های خصوصی شهروندان را تحت عنوان Vault7 منتشر ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی