ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف بزرگترین الماس نتراشیده جهان که قرار است به مزایده گذاشته شود

یک رهبر روحانی مسیحی اخیراً موفق به کشف بزرگترین الماس نتراشیده جهان -با وزن 706 قیراط- در منطقه Kono کشور سیرالئون شده است. این الماس که تصویر آن از سوی وب سایت رسمی رییس جمهور ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

یک رهبر روحانی مسیحی اخیراً موفق به کشف بزرگترین الماس نتراشیده جهان -با وزن 706 قیراط- در منطقه Kono کشور سیرالئون شده است. این الماس که تصویر آن از سوی وب سایت رسمی رییس جمهور سیرالئون منتشر گشته، در حال حاضر در بانک مرکزی کشور مورد اشاره نگهداری می شود.

یکی از مقامات محلی Kono پس از دریافت این الماس از Emmanuel Momoh که موفق به کشف آن شده بود، آن را به ریاست جمهوری سیرالئون تقدیم کرده است. پدر روحانی قصد داشت که با تحویل الماس به مقامات، از این سرمایه ملی محافظت نماید؛ اما سیرالئون یکی از کشورهای «الماس خونین» قاره آفریقا به شمار می رود و به همین جهت، قرار است بزرگترین الماس نتراشیده جهان را به مزایده بگذارد.

رییس جمهور سیرالئون اخیراً در بیانیه ای از مقامات محلی تشکر کرده که به عنوان مرد میانی عمل کرده و از قاچاق الماس به خارج از کشور جلوگیری به عمل آورده اند. در مقام توضیح باید گفت که تب الماس از سال 2002 میلادی، آشوب فراوانی در قاره آفریقا به راه انداخته و منجر به جنگ های داخلی شده است. گروه های شورشی مردم را به کار در معادن الماس برای تهیه پول لازم برای خرید اسلحه مجبور می کنند و عبارت «الماس خونین» نیز به همین موضوع اشاره دارد.

ناگفته نماند که الماس مورد اشاره، هنوز قیمت گذاری نشده اما می تواند ارزشی چند میلیون دلاری داشته باشد و فروش آن، احتمالاً کمک خوبی به اقتصاد سیرالئون خواهد کرد. بنابر آمار سال 2015 بانک جهانی، درآمد سرانه این کشور معادل 620 دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

    منظور از درامد سرانه یعنی درامدی که هر فرد به صورت میانگین در اون کشور داره دوست عزیز

  • salemi
    salemi | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

    620

  • salemi
    salemi | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

    واقعا باید به فکر چند تا متخصص دیگه در مورد تایپ و ترجمعه باشید ! ماشالا پرررذ از اشتباه تایپی و ترجمه ای هست !! اخه درامد سالانه 260 دلار؟!!!!!

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

      شما بهتره یکم مطالعه کنید
      در آمد سرانه یعنی درآمد ناخالص داخلی یک کشور تقسیم بر جمعیت همان کشور که برای ایران 5400 دلاره البته اگه بخواییم در آمد مردم ایرانو در نظر بگیریم ما هم وضعمون زیاد خوب نیست

مطالب پیشنهادی