ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر نوتیفیکیشن ها و حالت تصویر در تصویر؛ برخی قابلیت های اندروید O فاش شدند

کمتر از دو ماه به تاریخ برگزاری Google I/O باقی مانده، رویدادی که احتمالاً نخستین اطلاعات رسمی در مورد نسخه بعدی اندروید یعنی Android O را به اطلاع عموم خواهد رساند، اگرچه آپدیت نهایی همچون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

کمتر از دو ماه به تاریخ برگزاری Google I/O باقی مانده، رویدادی که احتمالاً نخستین اطلاعات رسمی در مورد نسخه بعدی اندروید یعنی Android O را به اطلاع عموم خواهد رساند، اگرچه آپدیت نهایی همچون همیشه به پاییز موکول خواهد شد.

به رسم همیشه، شایعات و اخبار غیررسمی پیرامون «اندروید او» نیز قوت گرفته و پس از افشای تیزری که نام Oreo را برای این سیستم عامل به ذهن می آوردند و همچنین برخی قابلیت های هوشمند در آن، اکنون پایگاه خبری 9to5Google نیز اطلاعاتی را از منابع داخلی خود در مانتن ویو منتشر ساخته.

البته تأیید این موارد کار سختیست، ضمن اینکه جزئیاتی نیز عناوین زیر را همراهی نمی کنند، با این حال می توان به صورت فهرست وار نگاهی به برخی قابلیت های اندروید O انداخت:

  • تغییر نحوه نمایش اعلان ها
  • نمایش نشان اپلیکیشن در کنار اعلان های مربوطه
  • حالت تصویر در تصویر
  • جعبه ابزار مخصوص برای انتخاب هوشمند متن و یکپارچگی با دستیار گوگل اسیستنت
  • محدودسازی هوشمند اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه
  • آیکن های پویا
  • بهبود و ارتقاء MediaRecorder API
  • چندین قابلیت جدید با هدف کاربران تجاری و سازمانی

البته برخی از موارد فوق را می توانستیم حدس بزنیم. نمایش نشان اپلیکیشن در کنار اعلان را پیش از این در iOS و حتی پوسته های اندرویدی برخی کمپانی ها دیده بودیم. حالت تصویر در تصویر نیز شباهت زیادی به پنجره های شناور در اندروید تی وی دارد. محدودسازی اجرای سرویس ها در پس زمینه نیز یکی از نیازهای اساسی هر سیستم عامل برای بهبود شارژدهی باتری به نظر می رسد.

انتخاب هوشمند متن را می توان هم اکنون در قابلیت Screen Search دستیار هوشمند گوگل به کار گرفت. آیکن های تغییرپذیر و پویا نیز بدین معناست که با نگاهی کوتاه به آیکن وضعیت آب و هوا یا تقویم یا موارد مشابه، می توان اطلاعاتی جزئی را در مورد وضعیت کنونی به دست آورد.

به هر حال، ویژگی های ذکر شده در منبع خبری فوق نسبتاً مبهم و کلی هستند و نمی توان با اطمینان به کارکرد اصلی آنها پی یافت، اما انتظار می رود طی روزها و هفته های آتی شاهد اخبار غیررسمی بیشتری در مورد نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی گوگل یعنی Android O باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی