ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فینال دیجی لیگا؛ شما انتخاب کنید، سمند EF7 یا پژو 206 صندوق دار؟

سرانجام در واپسین روزهای سال 95 به رقابت نهایی و فینال دیجی لیگا یا لیگ حذفی خودروهای 25 الی 35 میلیون تومانی منتخب کاربران دیجیاتو رسیدیم. در این سری رقابت ها تندر 90 علیرغم چهره ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

سرانجام در واپسین روزهای سال 95 به رقابت نهایی و فینال دیجی لیگا یا لیگ حذفی خودروهای 25 الی 35 میلیون تومانی منتخب کاربران دیجیاتو رسیدیم.

در این سری رقابت ها تندر 90 علیرغم چهره نه چندان جذابش توانست به سبب کیفیت و شهرتش به کم آزاری، برخی از رقبای نامدارش را شکست دهد و به رده نیمه نهایی برسد، اما ساخته های سایپا اعم از ساینا و کوییک (ساینا هاچ بک) توفیقی در جلب نظر مخاطبان دیجیاتو نداشتند و به آسانی از گردونه رقابت حذف شدند.

اما در مسابقه قبلی و در رقابتی غیر معمول مخاطبان دیجیاتو سمند ef7 را گزینه ای بهتر از پژو 206 تیپ 2 تشخیص دادند که البته با توجه به کاربری گسترده تر سمند به عنوان یک خودرو خانوادگی، قدرت و مشخصات بهتر پیشرانه، کیفیت بهتر سیستم تعلیق و نقاط ضعف پژو 206 هاچ بک در این زمینه ها، انتخابی منطقی به نظر می رسد.

حالا اما در آخرین رقابت دیجی لیگا سمند ef7 کار سختی را در مقابل پژو 206 صندوق دار در پیش دارد که در رقابت های قبلی خود به آسانی از سد رانا و تندر 90 دست دوم گذشته است.

پژو 206 صندوق دار در طول دوران برگزاری دیجی لیگا ثابت کرده است که علیرغم ظاهر نه چندان جذابش و ایراد در طراحی بخش صندوق عقب (در مقایسه با طراحی بی نقص مدل هاچ بک) توانسته در این رده قیمتی طرفداران زیادی را به خود جلب کند و این مهم احتمالا به دلیل هماهنگی مشخصات فنی، نظیر عملکرد قابل قبول موتور TU5، هندلینگ خوب، ترمز های قدرتمند و مواردی از این دست حاصل شده است.

از نظر مشخصات پیشرانه تفاوت زیادی بین سمند EF7  و پژو 206 صندوق دار با موتور TU5 دیده نمی شود و می توان با اطمینان گفت که 4 اسب بخار قدرت بیشتر موتور EF7 نیز صرف جا به جایی وزن بیشتر بدنه سمند می شود.

البته موتور سمند به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر و نسبت تراکم بالاتر خود به سوخت با کیفیت تری نیاز دارد و ایران خودرو برای آن استفاده از بنزین سوپر را توصیه کرده است، اما موتور TU5 از این جهت حساسیت کمتری را از خود نشان می دهد.

اما سمند EF7 احتمالا یکی از بالاترین نسبت های ارزشی (نسبت میان کالای دریافتی و قیمت پرداختی) را به خود اختصاص می دهد، به شکلی که این روزها خرید یک سدان قابل استفاده برای خانواده با مشخصات فنی قابل قبول با رقمی در حدود 31 میلیون تومان تقریبا غیر ممکن است و تنها خانواده پژو 405 و سمند هستند که به دلیل ساختار قدیمی و تیراژ زیاد با چنین قیمتی ارائه می شوند.

برای مقایسه می توان به قیمت 28 میلیونی ساینا اشاره کرد که یک کلاس از سمند کوچکتر بوده و در سایر زمینه ها نیز مزیت فنی خاصی نسبت به سمند ارائه نمی کند.

کوییک به عنوان یک محصول جدید و پر امکانات قرار است با قیمت 35 الی 40 میلیون تومانی راهی بازار شود که حتی با توجه به تجهیزات و وجود گیربکس اتوماتیک نیز گران به نظر می رسد و حتی خودرو ارزان قیمت و اقتصادی ای مانند رنو کوئید نیز بعید است با قیمتی کمتر از 30 میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برسد.

با این حساب دلایل رسیدن سمند EF7 و پژو 206 صندوق دار به مرحله فینال تقریبا روشن است و هر دو خودرو را می توان گزینه هایی قابل قبول در این بازه قیمتی دانست.

اما در نهایت باید دید که شما در آخرین مرحله از دیجی لیگا و در آخرین روز سال 95 ، کدام یک از این دو خودرو را لایق کسب عنوان "برترین خودرو 25- 35 میلیونی بازار ایران" می دانید؟

[poll id="8"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mohammadamin7
    mohammadamin7 | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    نتیجه رو اعلام نمیکنین ؟

  • ali jahani
    ali jahani | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    یادتون رفته لیگ رو تموم کنید ؟?

  • pars
    pars | ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

    زیر 40 رنو تندر90 و زیر 60 ساندرو و استپ وی از بهترین هان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی