ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

عادات افراد قوی ذهن کدامند؟

ذهن همه ی ما در مواقعی از زندگی به واسطه ی یک دوست یا همکار بد، کار نامناسب یا ازدواج بد مورد امتحان قرار می گیرد. هر اتفاق بدی که بیفتد شما باید با لنز ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

ذهن همه ی ما در مواقعی از زندگی به واسطه ی یک دوست یا همکار بد، کار نامناسب یا ازدواج بد مورد امتحان قرار می گیرد. هر اتفاق بدی که بیفتد شما باید با لنز دیگری آن را ببینید و برای اینکه با موفقیت از این امتحان ها بیرون بیایید، تصمیمات قاطعانه و درست بگیرید.

نحوه ی فکر انسان های قوی ذهن شگفت انگیز است. زمانی که کارخانه ی توماس ادیسون با خاک یکسان شد و 23 میلیون دلار خسارت دید، او گفت:

«خدا را سپاس که تمام اشتباهات ما سوخت. حالا می توانیم از نو شروع کنیم.»

خوشبختانه عاداتی برای برای بهبود ذهن وجود دارد که می توانید از امروز روی آنها کار کنید:

  • هوش هیجانی بالایی دارند

هوش هیجانی اساس ذهن قوی است. برای حل و درک احساسات منفی باید هوش هیجانی (EQ) بالایی داشته باشید.

EQ برخلاف IQ ثابت نیست و می توان با تلاش و کوشش آن را تغییر داد. جای تعجب نیست که 90٪ افراد موفق EQ بالایی دارند و درآمد سالانه ی آنها 28000 دلار بیشتر از همتاها یشان که EQ پایینی دارند، است. TalentSmart یک میلیون نفر را مورد آزمایش قرار داد و تنها 36٪ آنها می توانستند احساسات شان را به خوبی از یکدیگر تشخیص دهند.

  • با اعتماد به نفس اند

دانشگاه ملبورن اخیرا تحقیقاتی انجام داده که نتایج آن نشان دهنده ی این است که افراد با اعتماد به نفس درآمد بیشتری نسبت به دیگران دارند و به هنگام ترفیع یافتن، شانس آنها بیشتر است.

این افراد همیشه یک قدم از دیگران جلوترند، زیرا اعتماد به نفس شان باعث می شود هر چه می خواهند را بدست بیاورند.

  • «نه» می گویند

اگر توانایی «نه گفتن» را نداشته باشید، استرس بیشتری به خود وارد می کند و نهایتا افسرده خواهید شد. افراد قوی ذهن می دانند «نه گفتن» برای آنها مزایایی دارد از این رو به خوبی و به وضوح «نه» می گویند.

آنها با عباراتی مانند «شاید نتوانم....» یا «نمی دانم که می توانم ...» نه نمی گویند. بلکه خیلی واضح و روشن کلمه ی «نه» را به کار می برند. زیرا می دانند با همه ی تعهداتی که دارند، به کس دیگری نمی توانند متعهد بمانند.

  • مراقب روابط شان با افراد مسموم هستند

کنترل روابط با افراد مسموم برای همه سخت است. از آنجاییکه آنها احساسات شان را به خوبی می شناسند، به هنگام برخورد با این افراد عصبانیت یا ناراحتی شان را کنترل می کنند. نیز راه حلی برای مشکل پیدا می کنند.

  • تغییر را دوست دارند

افراد قوی ذهن انعطاف پذیر و سازگارند و می دانند ترس از تغییر مانع موفقیت شان می شود.

تنها با تغییر می توانید فرصت های خوب جدید بدست بیاورید و برای دستیابی به این خوبی ها باید با آغوش باز تغییر را بپذیرید.

  • شکست را می پذیرند

آنها می دانند هیچ موفقیتی بدون شکست آغاز نمی شود، از این رو آن را می پذیرند. همیشه بهترین نتایج در شرایط سخت بدست می آیند و در همین زمان است که با نگاه کردن به مشکل از چشم انداز بیرون، می توانید راه حلی برای آن بیابید.

  • اشتباهات شان را مدام مرور نمی کنند

به هر چه که متمرکز شوید، همان را بدست خواهید آورد. اگر همیشه به مشکلات یا اشتباهات گذشته تان فکر کنید مدام با همان ها روبه رو خواهید شد. افراد قوی ذهن فاصله ی خود را با اشتباهات شان حفظ می کنند اما فراموش شان نمی کنند.

  • خود را با دیگران مقایسه نمی کنند

آنها کسی را قضاوت نمی کنند یا با بد گویی از دیگران خود را بالا نمی برند. حسادت زندگی تان را خراب و به شدت انرژی تان را کم می کند. افراد قوی ذهن وقت خود را برای قضاوت دیگران هدر نمی دهند. آنها کارهای مهم تر و با ارزشی دارند. به جای حسادت، دیگران را تشویق می کنند تا این انرژی خوب به خود آنها نیز بازگردد.

  • ورزش می کنند

نتایج تحقیق موسسه ی تحقیقاتی اونتاریو نشان داده اشخاصی که دو بار در هفته به مدت ده هفته ورزش کنند از نظر اجتماعی، هوش و جسمی خیلی بهتر از کسانی هستند که ورزش نمی کنند. اندورفینی که به هنگام ورزش ترشح می شود در اعتماد به نفس فرد اثر غیر مستقیمی گذاشته و باعث می شود شخص در مورد خود احساس خوبی داشته باشد.

  • به اندازه کافی می خوابند

خواب

مغز تان به هنگام خواب، پروتئین های سمی که بعد از فعل و انفعالات عصبی حین بیداری به وجود آمده را دفع می کند. از این رو مهم است که به اندازه ی کافی بخوابید. کمبود خواب باعث ناتوانایی مغز در دفع این پروتئین های مسموم می شود و هیچ کافئینی نمی تواند آنها را از میان ببرد.

  • مثبت اندیش هستند

اگر مدتی به اخبار دنیا گوش فرا دهید خواهید دید چیزی جز حملات وحشیانه، جنگ و بلایای طبیعی در این دنیا رخ نمی دهد و ممکن است فکر کنید دنیا در حال فروپاشی است و این فکر منفی ذهن تان را آزار دهد. چه کسی می داند؟ شاید واقعا اینگونه باشد. اما افراد قوی ذهن خود را درگیر چنین چیزهایی نمی کنند بلکه انرژی شان را صرف رسیدن به اهداف شان می کنند.

در نهایت باید گفت افراد موفق دنیا EQ بالاتری نسبت به بقیه دارند. از آنجاییکه EQ دست یافتنی است، چرا از الان برای موفق شدن تان در بهبود Eqتان تلاش نکنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vince_carter
    vince_carter | ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

    این مطالب مثل سم میمونه برا کسانیکه میخوان فقط از طریق این متنهای کوتاه رشد بدن خودشون و

    مثال ساده:
    شما فک کن مثلا کسی میخواهد محبوب باشه؛
    بعد میخونه که انسانهای محبوب، بذله گو و شوخ هستند؛ بعد این ادم میگه اهان بااااید بذله گو شم!شوخی کنم!
    نتیجه ی کار و خودتون تصور کنین؛ زندگی ادا در اوردن نیست

مطالب پیشنهادی