ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 835 منتشر شد؛ عملکرد عالی GPU و پردازش چند هسته ای

اخبار مربوط به چیپست اسنپدراگون 835 از ماه ها قبل به گوش می رسد اما به خاطر تولید محدود و فرصت طلبی برخی شرکت ها، احتمالاً فراگیر شدن آن در موبایل های پرچمدار کمپانی های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

اخبار مربوط به چیپست اسنپدراگون 835 از ماه ها قبل به گوش می رسد اما به خاطر تولید محدود و فرصت طلبی برخی شرکت ها، احتمالاً فراگیر شدن آن در موبایل های پرچمدار کمپانی های مختلف تا اواخر بهار به طول خواهد انجامید.

اگرچه نخستین موبایل مجهز به این سخت افزار یعنی گلکسی اس 8 سامسونگ تقریباً یک هفته بعد به صورت رسمی معرفی می شود، اما کوالکام پلتفرم مرجع اسنپدراگون 835 را عرضه کرده که می توان آن را بنچمارک نمود.

تفاوت های اساسی بین اسنپدراگون 821 و 835 نقش تعیین کننده ای در عملکرد آنها دارند. اسنپدراگون 821 از چهار هسته کاملاً سفارشی بهره می گیرد، در حالی که اسنپدراگون 835 هشت هسته پردازشی مبتنی بر معماری آرم دارد: چهار هسته تغییر یافته Cortex-A73 برای کلاستر اصلی و چهار هسته Cortex-A53 معمول برای کلاستر کم مصرف.

با افزایش تعداد هسته ها می توان انتظار داشت اسنپدراگون 835 در حالت چندهسته ای بسیار بهتر از نسل قبلش عمل کند، اما عملکرد حالت تک هسته ای نباید تفاوت چندانی داشته باشد.

نتایج Geekbench همین موضوع را به خوبی نشان می دهند. اسنپدراگون 835 در حالت چند هسته ای از تمامی رقبا شامل وان پلاس تری تی، پیکسل اکس ال، گلکسی اس 7 (اگزینوس)، گلکسی اس 7 اِج (اسنپدراگون 820) و هوآوی پی 10 یک سر و گردن بالاتر است، اما در حالت تک هسته ای اختلاف فاحشی را نمی بینیم.

در نتایج بنچمارک آنتوتو باز هم بیشترین امتیاز به اسنپدراگون 835 اختصاص یافته، اما وان پلاس تری تی با چیپ مجتمع اسنپدراگون 821 نیز با فاصله نزدیکی در مقام دوم دیده می شود.

اسنپدراگون 835 از پردازشگر گرافیکی جدید ادرنو 540 بهره می گیرد، که به زعم سازنده تا 25 درصد ارتقاء عملکرد گرافیکی را نسبت به نسل قبلی حاصل می کند. نتایج تست های مختلف GFXBench نیز این موضوع را تا حدودی تأیید می کنند و می بینیم این پلتفرم در مقایسه با رقبا برتری قابل توجهی دارد.

اجرای تست گرافیکی 3D Mark باز هم برتری اسنپدراگون 835 را نشان می دهد، اما اختلاف در این حالت به اندازه قبل نیست.

البته ناگفته نماند این نتایج قطعی و نهایی نیستند. پلتفرم مرجع ارائه شده توسط کوالکام درگیر مسائلی همچون خنک سازی و طول عمر باتری نیست و به همین دلیل، بدون هیچ محدودیتی کار می کند. برای دستیابی به نتایج موثق تر باید منتظر ورود گلکسی اس 8 به بازار بود، هرچند شرکت های سازنده موبایل نیز در زمینه نتایج بنچمارک چندان قابل اعتماد نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۲۲ فروردین ۱۳۹۶

    من اس هفت اکزینوس دارم امتیازم شد ۲۰۰۰ و ۶۰۰۰

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی