ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک آیفون
تکنولوژی

هکرها اپل را تهدید به حذف اطلاعات میلیون ها آیفون کردند

به تازگی گروهی از هکرها اپل را تهدید کرده اند در صورتی که مبلغ مورد نظر آنها را پرداخت نکند اطلاعات میلیون ها آیفون و حساب کاربری iCloud را از راه دور حذف خواهند کرد. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

به تازگی گروهی از هکرها اپل را تهدید کرده اند در صورتی که مبلغ مورد نظر آنها را پرداخت نکند اطلاعات میلیون ها آیفون و حساب کاربری iCloud را از راه دور حذف خواهند کرد.

بر اساس گزارش وبسایت Motherboard، این گروه هکری خود را «خانواده مجرمین ترکیه ای» (Turkish Crime Family) معرفی کرده و به اپل فرصت داده اند حداکثر تا ۷ آوریل (۱۸ فروردین) مبلغ ۷۵ هزار دلار را به واحد «بیت کوین» یا «اتریوم» (Ethereum) به حساب آنها واریز کند و یا این که معادل ۱۰۰ هزار دلار گیفت کارت آیتونز را در اختیار آنها قرار دهد.

شنیده شده این گروه چندین اسکرین شات از اطلاعات حساب های کاربری دزدیده شده را برای اپل ارسال نموده اند تا از این طریق صحت ادعای خود را به اثبات برسانند.

خانواده مجرمین ترکیه ای حتی یک ویدیو از حساب کاربری iCloud پیرزنی را منتشر کرده اند. حسابی که تمامی عکس های خانوادگی این فرد را درون خود دارد و گزینه حذف کامل اطلاعات دستگاه از راه دور نیز روی آن فعال است.

هکرهای مذکور در ایمیلی که برای وبسایت Motherboard ارسال کرده اند مدعی شده اند که اطلاعات ورود بیش از ۳۰۰ میلیون حساب کاربری iCloud اپل را در اختیار دارند. ایمیل های ثبت نامی هر دو دامنه «icloud@» و «me@» را شامل می شوند. البته آنها در جای دیگر رقم حساب های هک شده را بیش از ۵۵۹ میلیون اعلام کرده اند.

این که ادعای هکرهای به ظاهر ترکیه ای تا چه حد صحت دارد هنوز مشخص نیست، اما تا لحظه تنظیم این گزارش کمپانی ساکن کوپرتینو به صورت رسمی به این ماجرا واکنش نشان نداده است.

با این همه اما به دارندگان حساب های کاربری آنلاین که اطلاعات حساس و شخصی خود را در آنها نگهداری می کنند توصیه می شود با استفاده از رمزهای قدرتمند و تایید ورود دو مرحله ای امنیت اطلاعات خود را تا حدود زیادی تضمین کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • m.mzg
    m.mzg | ۲ فروردین ۱۳۹۶

    آخه من نمی دونم کی اپل همچین ادعایی کرده یا اینکه اونایی که ایفون دارن بگن گوشی ما امنه اصلا همچین چیزی نیست اما میشه گفت ای او اس نسبت به اندروید باگ کمتری داره و روون تر کار می کنه

    • m.mzg
      m.mzg | ۲ فروردین ۱۳۹۶

      خدارو شکر این رو هم ذکر کردن "این که ادعای هکرهای به ظاهر ترکیه ای تا چه حد صحت دارد هنوز مشخص نیست"

  • Ehsan
    Ehsan | ۲ فروردین ۱۳۹۶

    آخی همش هفتاد و پنج هزار دلار? اینا چقد قانعن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی