ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اجرای تمام صفحه اپلیکیشن تحت وب در مرورگر کروم
نرم افزار و اپلیکیشن

امکان اجرای تمام صفحه اپلیکیشن های تحت وب به مرورگر کروم افزوده می شود

در آینده نزدیک کاربران سیستم عامل اندروید نسخه شماره ۵۸ مرورگر کروم را دریافت خواهند کرد. یکی از مهمترین تغییرات در نسخه جدید امکان اجرای تمام صفحه «اپلیکیشن های پیش رونده تحت وب» (Progressive Web Apps) ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در آینده نزدیک کاربران سیستم عامل اندروید نسخه شماره ۵۸ مرورگر کروم را دریافت خواهند کرد. یکی از مهمترین تغییرات در نسخه جدید امکان اجرای تمام صفحه «اپلیکیشن های پیش رونده تحت وب» (Progressive Web Apps) در درون خود مرورگر است.

در نسخه فعلی مرورگر اختصاصی گوگل نیز امکان اجرای اپلیکیشن های مورد بحث وجود دارد، اما همچنان نوارهای ورود آدرس و ناوبری در بالا و پایین آنها قابل مشاهده هستند که این مورد در صورت تماشای ویدیو یا انجام بازی تا حدود زیادی آزاردهنده است. حالا و در نسخه ۵۸ توسعه دهندگان می توانند با افزودن خصوصیت «display: fullscreen» به اپلیکیشن تحت وب خود از تمام فضای نمایشگر بهره ببرند.

علاوه بر این، با افزودن پشتیبانی از استاندارد «IndexedDB 2.0» به نسخه جدید کروم کاربران می توانند در مرورگر خود به راحتی با پایگاه داده های حجیم کار کنند.

قابلیت تازه بعدی امکان افزودن یک ویژگی جدید به قاب های iframe است تا توسعه دهندگان بتوانند از طریق آن کادرهای مربوط به محتواهای خارجی (عموماً تبلیغات) را بهتر در دید کاربران خود قرار دهند.

انتشار عمومی نسخه ۵۸ مرورگر کروم برای اواخر ماه آوریل تا ابتدای ماه می برنامه ریزی شده، اما علاقه مندان از هم اکنون می توانند نسخه بتای آن را از گوگل پلی دریافت و کار با ویژگی های جدید آخرین نسخه مرورگر محبوب گوگل را تجربه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed Mokhtari
    Hamed Mokhtari | ۳ فروردین ۱۳۹۶

    عالی
    اکثر برنامه ها با جاوا اسکریپت بهتر پیاده سازی میشند تا جاوا
    باید مرورگرها به این سمت برن
    قابلیت نوتفیکیشن هم باید قویتر و استاندارد بشه
    بطوریکه در آینده اپ های مثل واتس اپ و تلگرام از طریق مرورگر نصب بشن
    نه یه اپ اندرویدی

مطالب پیشنهادی