ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل: دستگاهی که آیفون و آیپد را به لپ تاپ تبدیل می کند

به تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که سخت افزار قابل حملی را برای تبدیل کردن آیفون و آیپد به لپ تاپ نشان می دهد. این پتنت تحت عنوان «وسیله جانبی الکترونیکی» ثبت شده که وسیله ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

به تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که سخت افزار قابل حملی را برای تبدیل کردن آیفون و آیپد به لپ تاپ نشان می دهد. این پتنت تحت عنوان «وسیله جانبی الکترونیکی» ثبت شده که وسیله ای شبیه لپ تاپ اما فاقد سخت افزار پردازشی اصلی را نشان می دهد.

این دستگاه تمامی قطعات لپ تاپ از جمله نمایشگر بزرگ، کیبورد فیزیکی، پردازشگر گرافیکی، درگاه ها و غیره را در خود جای داده، اما به تنهایی نمی تواند عملیات خاصی را انجام دهد. درون این وسیله، جایگاهی برای تعبیه آیفون یا آیپد تعبیه شده که نقش مغز متفکر (یا میزبان) را ایفا خواهد کرد.

از نظر طراحی، این سخت افزار شباهت زیادی به مک بوک دارد و جنس بدنه آن از آلومینیوم است. در بیشتر قسمت های پتنت مورد بحث از ساختار بدنه برای شبیه سازی فرم فکتور لپ تاپ صحبت شده. ارتباط بین آیفون یا آیپد با دستگاه نیز از طریق درگاه خاصی صورت می گیرد که توانایی انتقال داده را بین دو سخت افزار فرهم می سازد.

در صورت نیاز، دیوایس میزبان می تواند از طریق پروتکل های وایرلس از جمله وای-فای یا بلوتوث نیز به انتقال داده و فرامین کاربر بپردازد. همچنین ماژول حافظه داخلی دستگاه نیز قادر است قابلیت های دیوایس مبتنی بر iOS را ارتقاء بخشد.

همان طور که در تصویر می بینید، دستگاه میزبان می تواند نقش ورودی لمسی یا تاچ پد را نیز برای لپ تاپ ایفا کند. جالب اینجاست که سطح آیفون 7 پلاس 5.5 اینچی شباهت فوق العاده زیادی با ابعاد ترک پَد تعبیه شده در مدل های جدید مک بوک پرو دارد.

در برخی نمونه ها، وسیله جانبی به صفحه نمایش لمسی مجهز شده و در بعضی دیگر، آیپد به عنوان نمایشگر عمل می کند و مابقی سخت افزار مورد نیاز یعنی کیبورد، حافظه داخلی، پردازشگر گرافیکی و غیره را تحت اختیار می گیرد.

البته با توجه به موضع گیری سرسختانه اپل در مورد دستگاه های هیبریدی و تأکید روزافزون آنها بر معرفی آیپد پرو به عنوان یک کامپیوتر کامل، به نظر نمی رسد دستگاه هایی که در این پتنت می بینیم، به محصولی نهایی بدل گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۴ فروردین ۱۳۹۶

    کاش گوشی ماژولار بدن بیرون

مطالب پیشنهادی