ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با هدف بهبود خودکارسازی فعالیت ها در iOS، اپلیکیشن Workflow را خرید

طی سال های گذشته کاربران اکوسیستم اپل از گزینه های متعددی برای خودکارسازی فعالیت ها در سیستم مَک برخوردار بودند که از میان آنها می توان به AppleScript یا Automator اشاره کرد. با این حال ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

طی سال های گذشته کاربران اکوسیستم اپل از گزینه های متعددی برای خودکارسازی فعالیت ها در سیستم مَک برخوردار بودند که از میان آنها می توان به AppleScript یا Automator اشاره کرد. با این حال بیشتر افراد به اپلیکیشن های ثالث مانند IFTTT روی می آوردند. همین موضوع باعث شد تا اپل رقیب اصلی این اپ یعنی Workflow را به طور کامل در اختیار بگیرد.

این کمپانی امروز تأیید کرد که Workflow را خریده، اپلیکیشنی که به سادگی امکان اجرای فعالیت های چند مرحله ای در بین برنامه های مختلف را روی آیفون یا آیپد فراهم می سازد. مثلاً می توانید با یک بار لمس صفحه، عکس های جدید خود را روی سرویس کلاود منتخب خود بارگذاری نمایید، یا به اعضای خانواده خود خبر دهید که چه زمانی به منزل می رسید.

برخلاف رویه معمول اهالی کوپرتینو، احتمالاً Workflow همچون گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد و اپلیکیشن مورد بحث همچنان روی اپ استور باقی می ماند، اما به حالت رایگان در می آید و برای دریافت آن نیاز به پرداخت هزینه نخواهید داشت. البته نمی توان به پایدار ماندن این وضعیت در درازمدت مطمئن بود و انتظار می رود Workflow نیز به سرنوشت اپ های مشابهی همچون HopStop دچار شود.

هنوز اپل و Workflow در مورد نحوه همکاری با یکدیگر اطلاعاتی را بروز نداده اند، اما احتمال می رود در ساده ترین حالت، فناوری خودکارسازی برخی فعالیت ها به صورت مستقیم در iOS پیاده سازی شود، ضمن اینکه کاربران حرفه ای آیپد نیز با بهره گیری از این تکنولوژی می توانند استفاده مفیدتری از تبلت خود داشته باشند.

ناگفته نماند اپل در حال حاضر به مراحل پایانی توسعه iOS 11 رسیده و به نظر نمی رسد یکپارچه سازی Workflow با هسته سیستم عامل در آینده ای نزدیک صورت گیرد. بنابراین شاید تجربه این تکنولوژی در بطن آی دیوایس ها به هفته های پایانی سال جاری میلادی موکول شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی