ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاه برداری اینترنتی
تکنولوژی

کلاه برداری ۱۰۰ میلیون دلاری یک شیاد اینترنتی از دو شرکت بزرگ آمریکایی

به تازگی دو کمپانی بزرگ تکنولوژیک در کشور آمریکا شکایت نامه ای را بر علیه یک کلاه بردار اینترنتی اهل کشور لیتوانی به ثبت رسانده اند. بر اساس این دادخواست فرد مذکور با جا زدن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

به تازگی دو کمپانی بزرگ تکنولوژیک در کشور آمریکا شکایت نامه ای را بر علیه یک کلاه بردار اینترنتی اهل کشور لیتوانی به ثبت رسانده اند. بر اساس این دادخواست فرد مذکور با جا زدن خود به عنوان یک پیمانکار معتبر آسیایی توانسته در مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از این دو شرکت کلاه برداری کند.

کلاه بردار باهوش اهل کشور لیتوانی با معرفی خود به عنوان نماینده یکی از تولید کننده های سخت افزار مطرح آسیایی و اجرای نقشه ای دقیق موفق شده تا مقامات دو شرکت سرشناس آمریکایی - که نام آنها فاش نشده است - را وادار به پرداخت مبلغ مورد نظر خود کند.

طبق گزارش تازه پلیس بین الملل، مجرم اینترنتی مذکور فردی ۴۸ ساله و سابقه دار به نام «اوالداس ریماساوسکاس» (Evaldas Rimasauskas) است که توسط پلیس کشور لیتوانی دستگیر شده.

قاضی پرونده مذکور با اشاره به مبلغ نسبتاً قابل توجه این سرقت، افشای چنین کلاهبرداری بزرگی را زنگ خطری جدی برای تمام کمپانی ها دانست، حتی آنهایی که از شیوه کاری خود مطمئن هستند و ساز و کارهای تجاری خود را بسیار مستحکم و بدون نقص می دانند.

با آن که فرد کلاه بردار دستگیر شده، اما بازگرداندن پول های دزدی کار چندان ساده ای نیست، چرا که او موفق شده با مهارت های پولشویی خود رد مبالغ واریزی به حسابش را تا حدود زیادی پاک کرده و آنها را در میان چندین و چند حساب بانکی ناشناس در سرتاسر دنیا توزیع کند.

حال ریماساوسکاس با سه اتهام مهم مواجه است: کلاه برداری، پولشویی و جعل هویت که دو مورد اول هر کدام به تنهایی می توانند تا ۲۰ سال حبس را برای او به دنبال داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳ فروردین ۱۳۹۶

    احتمالا از اشتباه انسانی استفاده کرده. صداوسیما یه مستند نشون میداد طرف فقط با یه ربع وقت گذاشتن و دوتا تماس تلفنی تونسته بود دسترسی به یه قسمتی از سورس کدهای شرکتو پیدا کنه!فقط به خاطر اشتباه یه نفر. الان دیگه نرم افزارها حتی جای مدیرعامل هارو هم دارن میگیرن و این مشکلات کمتر پیش میاد

    • Marshall
      Marshall | ۳ فروردین ۱۳۹۶

      Zero Days.

  • محمودی
    محمودی | ۳ فروردین ۱۳۹۶

    درود

  • | ۳ فروردین ۱۳۹۶

    ای بابا همش فوقش 400 میلیارد تومن میشه، چرا اسم شیاد میزارین رو این بنده خدا آخه!؟؟ ؛))

مطالب پیشنهادی