ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نکاتی که تازه واردها به دنیای مس افکت باید بدانند

شاید خیلی از شما تازه وارد ها به دنیای مس افکت، دوست داشته باشید که Mass Effect Andromeda را بازی کنید، ولی از این می ترسید که چیزی از داستان بازی دست گیر تان نشود. ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

شاید خیلی از شما تازه وارد ها به دنیای مس افکت، دوست داشته باشید که Mass Effect Andromeda را بازی کنید، ولی از این می ترسید که چیزی از داستان بازی دست گیر تان نشود. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، حتی اگر که تا به حال هیچ کدام از نسخه های سری Mass Effect را تجربه نکرده باشید هم می توانید از آندرومدا لذت ببرید.

سه گانه قبلی، ارتباط چندانی با داستان و روایت مس افکت جدید ندارد، زیرا که شخصیت های مس افکت آندرومدا کهکشان راه شیری را در سال 2185 ترک می کنند، تقریبا زمانی که شپرد در حال بررسی کردن کالکتور ها بود، یعنی در اوایل مس افکت 2. به همین دلیل هم شخصیت های آندرومدا کوچک ترین اطلاعی از سرنوشت شخصیت های سه گانه اصلی مس افکت ندارند و اصلا نمی دانند که چه بر سر شپرد، تیمش و کهکشان راه شیری آمده.

داستان مس افکت آندرومدا حدودا 600 سال پس از داستان سه گانه اصلی و در کهکشانی دیگر اتفاق می افتد. این بازی داستان شخصیت هایی را روایت می کند که به امید یافتن خانه ای جدید، کهکشان راه شیری را به مقصد کهکشان آندرومدا ترک کرده اند. در واقع آندرومدا به نوعی یک ریبوت برای سری مس افکت محسوب می شود.

اجازه دهید جمع بندی کنیم، داستان نسخه جدید مس افکت، وابستگی چندانی به سه گانه قبلی ندارد، اما با این حال این بازی ها در یک دنیا رخ می دهند، دنیای مس افکت. پس باید یک سری اطلاعات کلی در مورد این دنیای علمی تخیلی داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با المان های این دنیای پهناور و وسیع آشنا کنیم تا بتوانید با خیال راحت تر نسخه جدید مس افکت را بازی کنید.

در آندرومدا، شما بیگانه اید

در این نسخه از مس افکت، شما در نقش یکی از فرزندان خانواده Ryder بازی می کنید. این برادر و خواهر دوغلو که در حالت عادی، اسکات و سارا رایدر نام دارند (و البته شما می توانید نام شان را به دلخواه تغییر دهید) عضوی از Andromeda Initiative هستند، مهاجرینی متشکل از دانشمندان، کاوش گران و مردمان عادی که خانه و کاشانه شان را ترک کرده اند تا وارد کهشکانی شوند که پای هیچ فردی از کهکشان راه شیری تا کنون به آن باز نشده، کهکشان آندرومدا.

سارا و اسکات از اعضای تیم Pathfinder انسان ها هستند، تیمی که از گرد هم آیی دانشمندان و سربازانی تشکیل شده که هدف شان یافتن خانه ای برای دیگران و برقراری ارتباط با بومیان کهکشان آندرومدا است. Alec Ryder، پدر قهرمانان داستان ما، رهبر این تیم است. تیم Pathfinder، نماد و جلودار Andromeda Initiative محسوب می شود. این تیم وظیفه دارد که سیاره های مناسب برای زندگی را شناسایی کند و آن ها را از خطرات پاک کند تا بلکه سایرین بتوانند در آن ها ساکن شوند.

سیاست گذاری هم بخشی از وظیفه شما است

مقر اصلی Andromeda Initiative ایستگاهی فضایی به نام Nexus است که بی شباهت به سیتادل (سفینه ای فضایی و قطبی سیاسی/تجاری در کهکشان راه شیری) در سه گانه اصلی نیست. در حقیقت، نکسوس، مرکز  نژاد های کهکشان راه شیری و قلب تمدن های شان در کهکشان اندرومدا، خانه جدید شان به حساب می آید. سیاست مدار ها و رهبران اصلی Initiative، همگی در این ایستگاه فضایی قرار دارند و مسائل سیاسی و فرهنگی و پایگاه های دایر شده روی سیارات را کنترل می کنند.

5 تا از نژاد های کهکشان راه شیری، عضو Andromeda Initiative هستند و هر کدام از این 5 نژاد، Ark و تیم Pathfinder خود را دارند. Ark هر نژادی، مردمان همان نژاد را با خود حمل می کند و در ادامه سفر، به نکسوس اتصال می یابد و منابع و انرژی مورد نیاز نکسوس را تامین می کند. تیم Pathfinder هم وظیفه دارد که خانه ای مناسب برای نژاد خود و به طور کلی برای Andromeda Initiative بیابد.

جدا از نژاد های کهکشان راه شیری، شما به عنوان Pathfinder با نژاد های بومی اندرومدا هم ملاقات خواهید کرد که شاید علاقه ای به بیگانه ها نداشته باشند. به عنوان یک سیاست مدار، باید قادر باشید که ارتباط خوبی با هر یک از این نژاد ها برقرار کنید. تمامی تصمیمات شما، تاثیرات و عواقبی به دنبال خواهند داشت، پس با دقت انتخاب کنید.

پنج نژادی که در مورد شان گفتیم، هر یک در Ark خود، به خوابی 600 ساله فرو رفتند تا سفر به آندرومدا ممکن شود. این 5 نژاد در سه گانه قبلی نقش بسیار مهمی ایفا می کردند، بنابراین لازم است که با آن ها آشنا شوید. البته طبیعتا به انسان ها نمی پردازیم، زیرا که انسان های دنیای مس افکت تفاوت چندانی با ما ندارند.

آساری ها

آساری ها اولین نژادی بودند که توانستند در فضا سفر کنند و نخستین تمدنی بودند که به سیتادل رسیدند. این ها نژادی تک جنسیتی اند، طول عمرشان به هزار سال می رسد و از بدو تولد، قدرت های Biotic دارند. قدرت های Biotic که شبیه به جادو می مانند، به آساری ها قابلیت های دفاعی و هجومی می بخشند. این ها به خاطر رنگ پوست آبی و بنفش شان معروف اند و نژادی بسیار محبوب به شمار می روند. همواره در کنسول سیاست گذاری سیتادل، صندلی ثابتی داشتند و به همین دلیل جزو نژاد های اصلی Andromeda Initiative هم به شمار می روند.

سالارین ها

سالارین ها بسیار باهوش اند و برای بقا، به تکنولوژی و هوش شان تکیه می کنند و به همین دلیل مهندسینی بسیار توانا هستند. مغز و بدن این ها بسیار سریع کار می کند و به همین دلیل طول عمر نسبتا کوتاهی دارند. در طول روز فقط یک ساعت می خوابند و بیشتر مشغول به اکتشاف و اختراع اند. سالارین ها در کهکشان راه شیری، در کنسول سیتادل همواره حضور داشتند و از نژاد های مهم و تاثیر گذار سه گانه اصلی مس افکت بودند.

تورین ها

تورین ها بسیار قانون مند و سخت گیرند. در کهکشان راه شیری، بزرگ ترین ارتش را داشتند و وظیفه حفاظت از سیتادل، بیشتر بر عهده آنان بود. به خاطر همین نقش شان، در کنسول هم حاضر بودند و در سیاست گذاری ها شرکت می کردند. تورین ها نژاد جنگ طلبی نیستند، ولی در مبارزه بسیار توانا اند و از قلمرو خود محفاظت می کنند. تورین ها اولین تمدنی بودند که انسان ها با آن ها مواجه شدند و این رویارویی به نبردی به نام First Contact War انجامید. به همین دلیل بسیاری از تورین ها نسبت به انسان ها سرد اند و رفتار خوبی با آن ها ندارند.

کروگان ها

کروگان ها قدرت بدنی بسیار بالایی دارند، به صورت قبیله ای زندگی می کنند و بسیار خشن و جنگ طلبند. این ها با نرخ بسیار بالایی تولید مثل می کردند به همین دلیل ارتش آن ها روز به روز در حال بزرگ تر شدن و قدرتمند تر شدن بود. سالارین ها برای مقابله با این تولید مثل بی رویه، سلاحی بیولوژیکی به نام Genophage توسعه دادند و تورین ها از این سلاح بر ضد کروگان ها بهره بردند. جنوفیج نرخ تولید مثل کروگان ها را به یک هزارم کاهش داد، به همین دلیل هم کروگان ها با سالارین ها و تورین ها رابطه چندان خوبی ندارند. بر خلاف سه نژاد دیگر، کروگان ها به خاطر روحیه خشن و جنگ طلب شان، جایی در کنسول سیتادل ندارند.


حالا شما به عنوان Pathfinder، بار سنگین یافتن خانه ای برای این نژاد ها را بر دوش دارید. باید ببینیم که در آخرین نسخه از مس افکت، چه سرنوشتی در انتظار این نژاد ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_beachbody
    reza_beachbody | ۴ فروردین ۱۳۹۶

    هنوز بازی نکردمش اما کاش اون سه گانه لعنتی اونطوری تموم نمیشد. همچیزو پایان دادن?
    چقدر جای شپرد /لیارا/جک/میراندا/گٙرِس خالیه .

مطالب پیشنهادی