ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ هکرها به ادعای اپل؛ اثبات معتبر بودن اکانت های iCloud هک شده

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید اپل در روز پنج شنبه عنوان کرد که سرورهای آنها هک نشده و ادعای هکرها مبنی بر دسترسی به چند صد میلیون حساب کاربری صحت ندارد. با وجود آنکه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید اپل در روز پنج شنبه عنوان کرد که سرورهای آنها هک نشده و ادعای هکرها مبنی بر دسترسی به چند صد میلیون حساب کاربری صحت ندارد. با وجود آنکه طبق ادعای اپل رخنه ای امنیتی در سیستم های آنها ثبت نشده و داده های کاربران در امنیت کامل به سر می برند اما «خانواده مجرمین ترکیه» (Turkish Crime Family) به کوپرتینویی ها تا 18 فروردین مهلت داده تا مبلغ 150 هزار دلار درخواست شده را پرداخت کنند.

حال گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهند «خانواده مجرمین ترکیه» 54 نمونه از حساب های کاربری را در اختیار وبسایت ZDNet قرار داده اند که طبق بررسی به عمل آمده توسط آنها، اکانت ها معتبر بوده اند.

منابع خبری حکایت می کنند که ZDNet در تماس با کاربران متوجه شده است که تمامی آنها ساکن کشور انگلستان بوده و تنها 10 عدد از آنها هنوز در حال استفاده از اکانت خود هستند. همچنین اشخاص مورد اشاره تحت پوشش شبکه های مخابراتی مختلفی بوده و دیوایس های متفاوتی از آیفون، آیپد و مک بوک را در اختیار داشته اند.

اطلاعات یاد شده نشان می دهند که داده های مورد بحث از یک اپراتور مخابراتی یکسان و یا یک سری از محصولات خاص نشئت نگرفته و همین عامل سبب پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

لازم به ذکر است اکثر کاربران اذعان داشته اند که از رمز عبور یکسانی برای مدت زمان 4 تا 5 سال در سرویس iCloud استفاده کرده اند و همچنین از نام کاربری و پسوورد مشابهی نیز برای ورود به دیگر سایت ها بهره برده اند اما ناگفته نماند سه نفر نیز ادعا کرده اند که ایمیل iCloud و رمز عبور آن تنها مختص به سرویس iCloud آنها بوده است که همین عامل ادعای اپل مبنی بر عدم نفوذ هکرها به سرورهایشان را به چالش می کشد.

با همه این تفاسیر به نظر می رسد که تهدید صورت گرفته از طرف «خانواده مجرمین ترکیه» بی پایه و اساس نبوده و همه کاربران می بایست در اولین فرصت رمز عبور اکانت های خود را تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • yyy
    yyy | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    تازه این همم‌ پول مفت میخوره هکم میشه واقعا جای تاسف یک دقیقه فقط سکوت....????????

  • نیما
    نیما | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    دوست عزیز ،
    در مورد این حمله ، مسلما ایراد به اپل وارده ،
    ولی کسی که اسمش گلکسی هست ، نمیتونه به اپل بگه بمب ???

  • Ali.01
    Ali.01 | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    کاش حداقل اینجوری خودشو ضایع نمیکرد! من هنوز تو کف اون حمله brute force چند سال پیشم ? ?

  • محمد گلکسی
    محمد گلکسی | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    اصلا ??????اپل یعنی بمبی و خدای امنییت میفهمی که چی میگم????????بعدش هیچ ماست بندی نمیگه ماستم ترشه

  • Aureliano
    Aureliano | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    اینکه اپل امنیتش بیشتر از اندرویده دروغی بیش از طرف خود اپل نیس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی