ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال سواستفاده از اطلاعات کاربران در اپلیکیشن غیر رسمی «تلگرام فارسی» [بروز رسانی]

تلگرام اکنون به یکی از پر طرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان کاربران ایرانی تبدیل شده و در حال حاضر بالغ بر 40 میلیون نفر از هموطنان ما آن را روی گجت های خود نصب کرده اند. اما ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۰

تلگرام اکنون به یکی از پر طرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان کاربران ایرانی تبدیل شده و در حال حاضر بالغ بر 40 میلیون نفر از هموطنان ما آن را روی گجت های خود نصب کرده اند. اما کمبود برخی از قابلیت ها نظیر امکان شخصی سازی و نصب تم های گوناگون و دسته بندی و جداسازی بخش کانال ها و چت های خصوصی، کاربران را به سوی دیگر مسنجرهای مبتنی بر تلگرام سوق داده که نسخه رسمی این اپلیکیشن به حساب نمی آیند.

در این میان چندی پیش گروه نرم افزاری «پرشین فاکس» با انتشار نسخه ای فارسی از پیام رسان مورد اشاره، با عنوان «تلگرام فارسی» توانست عده زیادی از کاربران فارسی زبان و افراد فاقد تسلط بر زبان انگلیسی را به سوی خود جذب کند.

حال بر اساس اطلاعیه ای که در برخی کانال های خبری از جمله کانال «آخرین خبر» دیده می شود، عنوان گشته که «اپ غیر رسمی تلگرام فارسی با سواستفاده از اطلاعات کاربران و دستکاری اطلاعات کانال ها، پیام های تبلیغاتی غیر مرتبط برای کاربران به نمایش گذاشته که همین مسئله موجب تداخل روند فعالیت کانال های شخصی و یا رسمی شده است.»

در کانال مورد بحث همچنین خبر داده شده که مدیران کانال ها در اولین فرصت تصمیم دارند این مسئله را به شکل قضایی دنبال کرده و از توزیع کننده این نرم افزار شکایت کنند.

لازم به اشاره است که هنوز اپلیکیشن تلگرام فارسی یا گروه پرشین فاکس در این رابطه اظهار نظری نداشته اند و در صورت منتشر شدن بیانیه ای از طرف این گروه، آن را برای شما منعکس خواهیم کرد.

 

بروز رسانی: در کانال تلگرام فارسی بیانیه ای در رابطه با خبرهای منتشر شده اخیر قرار گرفته که بدین شرح است:

در تاریخ 5 فروردین بر روی تست تبلیغات محلی یا native کار کردیم، فقط برای چند ساعت، روش کار به این صورت بود که اعضای برنامه تلگرام فارسی در کانال های خود یک پست آخر می دیدند که به هیچ وجه مربوط به کانال ها نبود و اگر روی اسم فوروارد کننده کلیک می شد به صراحتاً این مورد توضیح داده می شد، این تبلیغ برنامه تلگرام فارسی بود، این طرح با شکست مواجه شد، کاربران گرامی این نوع تبلیغات هیچ ربطی به هک یا شایعه های موجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    موبوگرام رو نمیشه انگلیسی کرد؟

  • مسعود
    مسعود | ۷ فروردین ۱۳۹۶

    هیچ وقت از اپ های غیر رسمی استفاده نکنید هرگز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی