ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هفت نکته کلیدی که قبل از تغییر شغل باید بدانید

شاید با نو شدن سال، جهت ها و علایق شما در زندگی نیز تغییر یافته باشند. تحقیقات نشان داده امروزه متخصصان حداقل 7 بار شغل شان را تغییر می دهند و این رقم در مقایسه ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

شاید با نو شدن سال، جهت ها و علایق شما در زندگی نیز تغییر یافته باشند. تحقیقات نشان داده امروزه متخصصان حداقل 7 بار شغل شان را تغییر می دهند و این رقم در مقایسه با دهه های گذشته بیشتر شده است. با تنوع رشته ها و فرصت ها، مردم می توانند تصمیم گیری بهتری درباره ی آینده شان داشته باشند. درحالیکه سابق بر این انتخاب ها بسیار کم بوده است.

البته به این معنی نیست که شما باید از این شاخه به آن شاخه بپرید. قبل از تغییر شغل باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید:

  • همه چیز با شما شروع می شود

هرگز کارتان را به خاطر حرف دیگران تغییر ندهید. خوب فکر کنید و ببینید اگر زندگی و آینده ی شما در شرکتی دیگر بهتر می شود از کار اول استعفا دهید. قبل از دست زدن به هر کاری باید به خوبی در مورد تصمیم تان فکر کنید. می توانید سوال هایی از این قبیل از خود بپرسید:

آیا واقعا از موقعیت کاری کنونی تان راضی هستید؟ آیا با تغییر شغل تفاوت قابل توجهی در زندگی تان دیده خواهد شد؟ عواقب تغییر شغل تان چه خواهد بود؟ بعد از پاسخ دادن به این سوالات با در نظر گرفتن شرایط می توانید کارتان را تغییر دهید.

  • هدف تان را مشخص کنید

هدف گذاری

هدف تان را به خوبی مشخص کنید، زیرا تغییر شغل تنها زمانی معنی می دهد که کارتان هم راستا با هدف تان نباشد. اگر ندانید از زندگی چه می خواهید دلیلی برای تغییر شغل نیز دیده نمی شود. از تعطیلات نوروز برای دور شدن از استرس های کاری استفاده کنید، ذهن تان را از همه چیز خالی و فقط به هدف تان در زندگی فکر کنید. بعد از تعیین هدف، مسیرهای راه را مشخص کنید و بعد از تعطیلات نوروز به دنبال رسیدن به اهداف تان بروید.

  • از قبل برنامه ریزی کنید

اشتباه رایجی که خیلی ها مرتکب می شوند این است که بدون برنامه ریزی از شغل فعلی شان بیرون می آیند. همیشه برای فاصله ای که میان شغل فعلی و سود دهی شغل دوم تان وجود دارد، مقداری پول در حساب داشته باشید تا تحت فشار مالی  تصمیمات ناشیانه ای نگیرید.

  • بر اولویت های تان تمرکز کنید

اول باید اولویت های تان را مشخص کنید. آیا می خواهید منزل بزرگ تری بخرید؟ یا به دنبال زندگی آرام پس از بازنشستگی هستید؟ اگر شغل فعلی تان مطابق با سطح مهارت های تان نیست یا درآمدتان آنقدر کم است که پاسخگوی خرج و پس اندازتان نیست، زمان تغییر فرا رسیده است. برای اینکه به ثبات شخصیتی برسید باید کارتان هم سطح با مهارت های تان باشد. در غیر این صورت نه تنها از نظر مالی اثر خوبی نمی گذارد بلکه از نظر روانی نیز شما را آزار خواهد داد.

  • توانایی های تان را بشناسید و به کار گیرید

افراد باهوش کار و علاقه ی خود را با هم تلفیق می کنند زیرا به خوبی از اثر آن در رشد زندگی، کار و خودشان آگاهند. خود را بشناسید و با اعتماد به نفس کامل به دنبال کار مورد علاقه تان بگردید و در صورت پیدا کردن آن، از کار فعلی تان استعفا دهید.

  • دوباره به علاقه خود فکر کنید

یکی از دلایلی که کارمندان در کار بی حوصله و کسل می شوند این است که علاقه ی خود را به کار از دست داده اند. شاید هر کاری در ابتدا برای شما جالب باشد اما زمانی علاقه ی واقعی شما محک می خورد که موانع یکی پس از دیگری پیش روی تان می آیند. اگر به محض برخورد با موانع راه آسان یعنی استعفا را انتخاب کردید بدانید علاقه تان عوض شده، اما نکته ی کلیدی در اینجا این است که مواظب باشید این حالت تبدیل به عادت نشود زیرا شما زمانی به آن کار علاقه داشتید. شاید این موانع است که شما را ترسانده است.

  • محدودیت ها را کنار بزنید

طبیعی است که ترس، اظطراب یا نگرانی هایی در مورد کارتان داشته باشید و در این وضعیت اقتصادی ناپایدار ترسیدن منطقی است. اما تصمیم گیرنده خودتان هستید. آیا می خواهید به ترس تان اجازه دهید بر تصمیمات کاری تان اثر بگذارد؟ همه از تغییر می ترسند اما تنها با تغییر است که فرصت های جدیدی برای هر کس ایجاد می شود. خوشبختانه با وجود خانواده و دوستان مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید.

شاید موفق باشید و ندانید: علائم نشان دهنده موفقیت

https://digiato.com/article/2017/03/08/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF/

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی