ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست دوباره دولت انگلیس برای دسترسی به درب پشتی در واتس اپ

پس از حمله تروریستی که اخیراً در لندن انجام گرفت، مقامات انگلیسی بار دیگر کمپین آشنای مخالفت در برابر رمزنگاری دیجیتالی را از سر گرفت. «امبر رود» وزیر کشور انگلستان عنوان کرد که عدم توانایی دولت ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

پس از حمله تروریستی که اخیراً در لندن انجام گرفت، مقامات انگلیسی بار دیگر کمپین آشنای مخالفت در برابر رمزنگاری دیجیتالی را از سر گرفت.

«امبر رود» وزیر کشور انگلستان عنوان کرد که عدم توانایی دولت در خواندن پیام هایی رمزگذاری شده به صورت end-to-end «کاملاً غیر قابل قبول است.» او همچنین در ادامه گفت «ما باید مطمئن شویم که کمپانی هایی نظیر واتس اپ، محیطی امن برای گفتگو را در اختیار تروریست ها قرار ندهند.»

گفتنی است اظهار نظر خانم «رود» به دلیل عدم اطلاع کافی در مورد دنیای تکنولوژی مورد نکوهش قرار گرفته اما این نبرد بین دولت ها و کمپانی های فناوری از مدت ها پیش در حال وقوع است.

لازم به ذکر است برخی از متخصصان امنیت و حریم خصوصی در پاسخ به مطالب عنوان شده توسط خانم «رود» به خطرات به وجود آمده در صورت وجود یک درب پشتی در اپلیکیشن های رمزنگاری اشاره کرده اند. به عنوان مثال «جیم کیلاک» مدیر اجرایی «Open Rights Group» بیان کرده که این چنین حرکتی می تواند «ریسک کاهش امنیت میلیون ها انسان عادی را در پی داشته باشد. زندگی ما بر پایه داده های رمزنگاری شده استوار است که ارتباطات، خریدها و بانک های ما را ایمن نگه می دارد.»

ناگفته نماند با وجود آنکه بسیاری از کمپانی عرصه فناوری معتقد هستند که تلاش ها برای ممنوع کردن رمزگذاری بیهوده خواهد بود، مشخص نیست که دولت انگلیس چه برنامه ای برای آن در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali.01
    Ali.01 | ۷ فروردین ۱۳۹۶

    من از شما میپرسم
    میشه سرورهای یه برنامه داخل خاک یه کشور باشه و به عالیترین مقام قضایی یا امنیتی اون کشور اجازه دسترسی به اطلاعات اون سرور رو ندن؟! منظورم فقط انگلیس نیست، همه کشورها و همه شرکت ها!! از نظر خودم که خنده داره ولی حتی به فرض محال، اگه بگیم شرکت‌ها اجازه دسترسی نمیدن، اون دولت قدرتش بیشتر ازینا نیس؟ چنتا هکر و...
    البته منظور من از "دسترسی"، خوندن پیام های رمزنگاری شده نیست! صرفاً دیتا هایی که Encrypt نمیشن...
    هنوزم به این اخبار، چه واتس اپ، چه اپل و اف بی آی! به چشم یه تبلیغ نگاه میکنم :))

  • Amir_es
    Amir_es | ۷ فروردین ۱۳۹۶

    دوستان iOS 10.3 منتشر شد!!!

مطالب پیشنهادی