ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان از تبدیل اسفناج به محیط کشتی برای سلول های قلب خبر می دهند

محققان در ماساچوست موفق شده اند متد جدیدی را توسعه دهند که می تواند برگ های اسفناج را به محیط کشتی برای سلول های قلب انسان تبدیل کند. تیم تحقیقاتی مورد اشاره با پمپاژ کردن ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

محققان در ماساچوست موفق شده اند متد جدیدی را توسعه دهند که می تواند برگ های اسفناج را به محیط کشتی برای سلول های قلب انسان تبدیل کند. تیم تحقیقاتی مورد اشاره با پمپاژ کردن یک دترجنت درون اسفناج، آن را از سلول های گیاهی خود تهی کرده و تبدیل به یک غشای شفاف می کنند که عموماً از سلولز تشکیل شده است. سپس دانشمندان سلول های قلب را درون ساختار باقیمانده کشت داده و مایعات و میکروبیدها را از طریق عروق موجود در برگ به سلول ها می رسانند.

نتیجه حاصل شده بستری امن و ایده آل برای رشد بافت قلب است. می بایست اشاره کرد که روش های موجود مانند پرینت سه بعدی نمی توانند به درستی شبکه های پیچیده شریانی را بازسازی کنند و از این محیط مناسبی برای رشد سلول های قلب نخواهند بود. از طرف دیگر سلولز از لحاظ زیستی سازگار بوده و نگرانی در رابطه با ایجاد واکنش های مخرب میان سلول های قلب و میزبان وجود نخواهد داشت.

گفتنی است همانند بسیاری دیگر از تحقیقات این چنینی، هنوز زمان و مسیری طولانی برای استفاده عملی از متد معرفی شده وجود دارد اما چنانچه بدان مرحله برسد، می توان انتظار تولید یک محیط مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست جهت رشد بافت قلب برای بیماران را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mr rex
    mr rex | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    ممنون که از این مطالب علمی میزارین.برخلاف سایت همسایه که فقط شایعه منتشر میکنه برای جذب کاربر.

مطالب پیشنهادی