ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

آیپدهای ساختگی حاوی بمب؛ عامل وضع قوانین منع ورود گجت ها به کابین هواپیما

زمانی که آمریکا و انگلیس همراه داشتن وسایل الکترونیکی توسط مسافران برخی از کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی در پروازها را ممنوع کردند، دلیل آن را گزارش هایی مبنی بر تهدیدهای امنیتی عنوان کردند اما ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

زمانی که آمریکا و انگلیس همراه داشتن وسایل الکترونیکی توسط مسافران برخی از کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی در پروازها را ممنوع کردند، دلیل آن را گزارش هایی مبنی بر تهدیدهای امنیتی عنوان کردند اما هم اکنون یکی از منابع خبری گاردین عنوان کرده که این اقدام در راستای جلوگیری از انفجار آیپدهای ساختگی صورت گرفته است.

گفتنی است طبق اعلام روزنامه گاردین، این موضوع نه تنها یک مشوق نبوده بلکه نقش مهمی را نیز ایفا کرده است. بر اساس ادعای منابع مذکور، هنوز مشخص نیست چه موقع و در کجا تبلت های ساختگی محتوی بمب مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است در سال 2016 نیز یک تروریست با وسیله ای شبیه به لپتاپ اقدام به انفجار بمبی کرد که در اثر آن یک حفره در هواپیمای خطوط هوایی سومالی» به وجود آمد. از این رو نگرانی ها در رابطه با بهره بردن تروریست ها از روش های خلاقانه افزایش یافته و در این میان گجت های الکترونیکی یکی از تهدیدهای واضح به شمار می روند.

با این حال سؤالی که پیش می آید این است که اگر یک تهدید مشخص مانند آیپد ساختگی محتوی بمب وجود دارد، چرا آمریکایی ها و انگلیسی ها قوانین منع متفاوتی را اتخاذ کرده اند و یا اینکه چرا دیگر کشورها نظیر فرانسه، قانون های مختص به خود را وضع نکرده اند؟ در اینجا ممکن است گزارش های مختلف سازمان های اطلاعاتی نقش به سزایی را ایفا کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yyy
    yyy | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    ????????

  • Schumacher
    Schumacher | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    آیفون جدید با قابلیت انفجار هواپیما دمت گرم‌ اپل????????

  • bahram
    bahram | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    چه خبره؟!
    چرا همه جا خبر از انفجاره؟
    هی این میترکه هی اون میترکه

مطالب پیشنهادی