ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سه ماهه مالی سوم اپل
تکنولوژی

ارزشمندترین شرکت حال حاضر؛ رکوردشکنی تازه در سهام اپل

سهام اپل با رقم 143.80 دلار به بالاترین قیمت نهایی در طول تاریخ کمپانی دست یافت. چنانچه تجزیه 1 به 7 سهام در خرداد ماه سال 93 را در نظر بگیریم، هم اکنون سهام اپل ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

سهام اپل با رقم 143.80 دلار به بالاترین قیمت نهایی در طول تاریخ کمپانی دست یافت. چنانچه تجزیه 1 به 7 سهام در خرداد ماه سال 93 را در نظر بگیریم، هم اکنون سهام اپل دارای ارزشی برابر با 1006.6 دلار است که این رقم نه تنها برای اهالی کوپرتینو رکوردشکن بوده بلکه تاکنون هیچ کمپانی نیز نتوانسته بدان دست پیدا کند.

گفتنی است با توجه به رکورد ثبت شده، هم اکنون ارزش کمپانی اپل برابر با 754 میلیارد دلار است. برای آنکه بتوانید تصور درستی از آن داشته باشید، کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت دارای ارزشی معادل با 568 میلیارد دلار بوده و این رقم برای مایکروسافت 505 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

لازم به ذکر است ارزش سهام اپل از زمان عرضه نخستین آیفون در تیر سال 86 تاکنون رشدی 763 درصدی را تجربه کرده و از فروردین ماه 89 که مصادف با ورود نسل نخست آیپد به بازار است، سهام کمپانی ساکن کوپرتینو 346 اوج گرفته است. همچنین باید اشاره کرد از زمان سکانداری تیم کوک تا به حال نیز ارزش سهام اپل با افزایش 166 درصدی مواجه شده است.

ناگفته نماند موفقیت محصولاتی همچون آیفون، آیپد، آی مک، آیپاد و اپل واچ توانسته این توفیق را برای کمپانی اپل به همراه داشته باشد و آن را به ارزشمندترین شرکت حال حاضر در دنیا بدل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • freak
    freak | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    لعنتی از بودجه کله کشور ماهم بیشتره
    خیلی مسخرست
    خخخخ

  • Hassan Nasr Esfahani
    Hassan Nasr Esfahani | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    اگر گوگل هم تو سال ۲۰۱۴ سهامش رو نصف نکرده بود الان ارزش هر سهمش ۱۶۸۱ دلار بود پس رکورد دست گوگله نا اپل. گذچه ارزش کل مهمه نه ارزش هر سهم که در این زمینه اپل پیشتازه.

مطالب پیشنهادی