ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد ناتیلوس باربری
تکنولوژی

پهپادهای غول پیکر شاید کلید حمل و نقل ارزان کالا در آینده باشند

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا بسیاری از کمپانی ها هنوز هم برای ارسال کالاهای خود به نقاط مختلف دنیا، به جای هواپیماهای سریع سراغ کشتی های پهن پیکر کند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا بسیاری از کمپانی ها هنوز هم برای ارسال کالاهای خود به نقاط مختلف دنیا، به جای هواپیماهای سریع سراغ کشتی های پهن پیکر کند می روند. پاسخ در هزینه های تمام شده است. همینجاست که گزینه ای بسیار ارزان چون پهپادها مطرح می شود.

استارت آپ «ناتیلوس» (natilus) به فکر عملی کردن ایده مذکور افتاده است. آنها در حال آماده سازی نسختین پهپاد غول پیکر خود در ابعاد یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هستند. پرنده بدون سرنشینی که می تواند ۹۱ تن بار را بر فراز اقیانوس اطلس جا به جا کند.

در تئوری، این پرنده با حذف خدمه پرواز و مصرف بسیار پایین تر سوخت می تواند هزینه های حمل کالا از طریق آسمان را تا دو برابر یا حتی بیشتر کاهش دهد. ضمن این که پهپاد کمپانی ناتیلوس مشکلی از بابت محدودیت های پروازی پهپادها بر فراز مناطق مسکونی را ندارد، چرا که می تواند کالای خود را روی آب بار زده و در دریا نیز فرود بیاید و محموله خود را در بنادر تحویل دهد.

گرچه ایده این استارت آپ آمریکایی به نظر خیلی بلند پروازانه می رسد، اما واقعیت آن است که با اجرای یک برنامه درست و دقیق محقق ساختن آن چندان هم دور از انتظار نخواهد بود. نخستین نمونه آزمایشی پهپاد ناتیلوس به طول ۹ متر در حال ساخت بوده و قرار است نخستین پرواز آزمایشی خود را در تابستان امسال و در حوالی شهر سان فرانسیسکو انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirpd
    amirpd | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    ایده جالبی بود

مطالب پیشنهادی