ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری تشخیص چهره FBI
تکنولوژی

الگوریتم تشخیص چهره FBI و خطری که حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را تهدید می کند

گرچه دولت فدرال آمریکا تلاش زیادی به خرج داده تا این موضوع مخفی بماند، اما دیگر بر کسی پوشیده نیست که نیمی از آمریکایی های بالای ۱۸ سال (چیزی در حدود ۱۱۷ میلیون نفر) به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

گرچه دولت فدرال آمریکا تلاش زیادی به خرج داده تا این موضوع مخفی بماند، اما دیگر بر کسی پوشیده نیست که نیمی از آمریکایی های بالای ۱۸ سال (چیزی در حدود ۱۱۷ میلیون نفر) به طور ناخواسته در طرح جمع آوری پایگاه داده تشخیص چهره پلیس فدرال آمریکا (FBI) مشارکت داشته اند.

حدود ۸۰ درصد این افراد - که در ۱۸ ایالت مختلف ساکن هستند - هیچ گونه سابقه کیفری ندارند، اما الگوریتم غیر دقیق FBI در ۱۵ درصد موارد چهره آنها را به اشتباه تشخیص می دهد. این اشتباهات در خصوص زنان سیاه پوست بیشتر از سایرین است.

گرچه این ابزار می تواند در بسیاری از موارد به افزایش امنیت شهروندان منجر شود، اما این تکنولوژی نگرانی های زیادی در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد به وجود آورده،‌ طوری که حتی امکان دارد به واسطه آن آزادی های مدنی مردم آمریکا به خطر بیوفتد.

تحصن یا تظاهر کنندگانی را تصور کنید که هویت و موقعیت حضور تک تک آنها برای مقامات دولتی مشخص باشد. در این صورت عملاً هرگونه اعتراض یا اقدام مدنی می تواند خطر تعقیب قضایی یا برخی محرومیت ها را به دنبال داشته باشد.

نسل جدید سامانه تشخیصی FBI کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و در ابتدا قرار بود تنها به ذخیره سازی و تحلیل پایگاه داده اثر انگشت این سازمان انتظامی بپردازد، اما به لطف حمایت های قانونی و بی سر و صدا، این سامانه وظیفه ای جدید را نیز بر عهده گرفت و آن عبارت بود از جمع آوری و شناسایی چهره میلیون ها نفر از شهروندان آمریکایی - شامل افراد عادی و مجرمین.

یکی از فعالان حقوق اجتماعی در خصوص فعالیت الگوریتم مذکور در یک جلسه استماع در سنای این کشور می گوید: «هیچ قانون فدرالی روی این تکنولوژی کنترل نداشته و تصمیم هیچ دادگاهی آن را محدود نمی سازد. این نبود مطلق کنترل واقعاً خطرناک است.»

علاوه بر این ها عدم دقت کافی الگوریتم تشخیص چهره FBI نیز نگرانی هایی را برای مقامات قضایی آمریکا ایجاد کرده است، چرا که احتمال زیادی وجود دارد افراد بی گناه به اشتباه توسط این سیستم متهم به ارتکاب جرم شوند. بررسی های جدید نشان می دهد که خطر مذکور زنان سیاه پوست را بیش از سایرین تهدید می کند.

باید دید کمیته حقیقت یاب سنای آمریکا چگونه به این نگرانی ها واکنش نشان خواهد داد، گرچه کمیته ای مشابه در سال ۲۰۱۵ و در واکنش به اعتراضات مشابه تشکیل شده بود، اما علی رغم اعلام نگرانی از نقص ها و خطر های فوق الذکر، الگوریتم تشخیص چهره FBI همچنان به کار خود مشغول است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Marshall
    Marshall | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    این مسئله تو همه جای دنیا وجود داره و کاریش هم نمیشه کرد. تو کشور خودمون هم یه سر دوربین های اماکن عمومی به وزارت اطلاعات وصله. اگه افراد حق برخوردار بودن از وکیل رو داشته باشن و تو کشورشون کسی خودش رو فراتر از قانون ندونه مشکلی پیش نمیاد.

  • Schumacher
    Schumacher | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    مدریت محترم دیجیاتو لطفا این خبر را برسی کن و پوشش بده ممنون از زحمات شما ????

مطالب پیشنهادی