ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باگ آیفون تماس با ۹۱۱
تکنولوژی

آپدیت جدید iOS برای رفع نقصی که منجر به تماس مکرر با شماره اورژانس آمریکا می شد

شرکت اپل آپدیت تازه ای را برای سیستم عامل iOS عرضه کرده تا جلوی حملات «دیداس» (DDoS) با استفاده از آیفون ها - مشابه آنچه در اواخر سال گذشته اتفاق افتاد - گرفته شود. ماه اکتبر سال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت اپل آپدیت تازه ای را برای سیستم عامل iOS عرضه کرده تا جلوی حملات «دیداس» (DDoS) با استفاده از آیفون ها - مشابه آنچه در اواخر سال گذشته اتفاق افتاد - گرفته شود.

ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ بود که یک هکر ۱۸ ساله توانست با گنجاندن یک کد جاوا اسکریپت ساده در قالب یک لینک و انتشار آن سبب شود که چندین هزار دستگاه آیفون به طور همزمان و مداوم اقدام به تماس با شماره اورژانس سراسری کشور آمریکا (۹۱۱) نمایند. این حمله دیداس سراسری برای چندین ساعت این سامانه اورژانس را از دسترس خارج کرد.

حالا و بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، اپل در حال آماده سازی آپدیت ۱۰.۳ برای سیستم عامل iOS است تا به واسطه آن حرفه امنیتی که امکان انجام چنین حملاتی را فراهم می کند رفع نماید. این نقص به خاطر وجود قابلیتی است که باعث می شود تب کردن روی یک شماره در شرایطی خاص سبب تماس مکرر با آن شود.

با نصب آپدیت جدید، آیفون ها قبل از ورود به چرخه تماس مکرر با یک شماره، مجوز لازم را از کاربر خود دریافت می کنند. بر اساس این گزارش، همچنین اپل با توسعه دهندگان تماس گرفته تا مطمئن شود هیچ یک از اپلیکیشن های سوم شخص نتوانند از این نقص امنیتی سوء استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yyy
    yyy | ۱۳ فروردین ۱۳۹۶

    ???

مطالب پیشنهادی