ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به مشخصات هیوندای سانتافه 2017 در بازارهای بین المللی

هیوندای این هفته مدل یا بهتر بگوییم تیپ جدیدی از سانتافه را با نام Active X معرفی کرد که این مدل در بالاترین تیپ خود بالاترین مدل سانتافه شناخته شده و از موتور تنفس طبیعی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

هیوندای این هفته مدل یا بهتر بگوییم تیپ جدیدی از سانتافه را با نام Active X معرفی کرد که این مدل در بالاترین تیپ خود بالاترین مدل سانتافه شناخته شده و از موتور تنفس طبیعی ۳.۳ لیتری شش سیلندر وی شکل استفاده می کند.

قیمت این خودرو در بازار استرالیا از حدود ۴۰ هزار دلار استرالیا آغاز می شود. مدل پایه ی این خودرو مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری و فاقد سیستم چهار چرخ محرک است که قیمت آن با جعبه دنده ی دستی ۳۹ هزار دلار است.

در صورت تجهیز این مدل به جعبه دنده ی اتوماتیک قیمت آن به ۴۱ هزار دلار می رسد.

تجهیزات استاندارد این مدل شامل مواردی چون رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی، سیستم نمایش فشار باد لاستیک، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن های خودکار، شیشه های ایمنی، تودوزی داخلی چرمی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه، آینه های جانبی مجهز به گرمکن و صفحه نمایش رنگی لمسی ۷ اینچی در داخل کابین است که با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز سازگاری دارد.

مطمعنا جذاب ترین مدل سانتافه اکتیو ایکس مدل شش سیلندر آن است که به موتور ۳.۳ لیتری شش سیلندر وی شکل از سری موتورهای لمبدا مجهز شده است.

این موتور توانایی تولید ۲۶۶ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۶۴۰۰ دور بر دقیقه و ۳۱۸ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۵۳۰۰ دور بر دقیقه دارد.

نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده ی خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود. سانتافه با موتور ۶ سیلندر خود در هر صد کیلومتر ۱۰.۵ لیتر سوخت را به طور ترکیبی مصرف می کند که چنین مصرف سوختی در مقایسه با مدل ۲.۴ لیتری چهار سیلندر (مشابه خودروهای موجود در ایران) ۱.۲ لیتر بیشتر و در مقایسه با مدل دیزلی سانتافه نیز ۲.۷ لیتر بیشتر است.

سانتافه ی V6 با اینکه ۱۲۲ نیوتون متر گشتاور کمتری در مقایسه با مدل دیزلی دارد اما توانایی یدک کشیدن باری به وزن ۲ هزار کیلوگرم را دارد.

البته ناگفته نماند که مدل دیزلی این خودرو در صورتی که مجهز به جعبه دنده ی دستی باشد توانایی یدک کشی آن به ۲۵۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا می کند.

سانتافه ی اکتیو ایکس نیز همانند سایر تیپ های این خودرو به تعداد زیادی از سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال نظیر ۷ عدد ایربگ (شامل ایربگ زانوی راننده)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم ضد قفل ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم اتوهلد، دوربین دید عقب به همراه خطوط راهنما و سنسورهای پارک مجهز است و به پشتوانه این تجهیزات توانسته است ۵ ستاره ی ایمنی را از موسسه ی ANCAP دریافت کند.

هیوندای دلیل اینکه تصمیم گرفته دوباره مدل ۶ سیلندر سانتافه را روانه ی بازار استرالیا کند را موفقیت نسخه ی محدود ۶ سیلندر سانتافه در سال گذشته عناون کرده است. همچنین همزمان با این خودرو نسل جدید i30 نیز وارد بازار خواهد شد. سانتافه نیز همانند سایر محصولات هیوندای دارای ۵ سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • magix
    magix | ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

    به نظر من سورنتو خیلی سرتره

  • ahmad_reza_hosseiny
    ahmad_reza_hosseiny | ۱۳ فروردین ۱۳۹۶

    مطمئنا پول ملت بیچاره به پراید 20 میلیونی هم نمیرسه چه برسه به سانتافه 240 میلیونی

  • jakob
    jakob | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

    کسی میدونه این قانون مسخره که حجم موتور بالای ۲۵۰۰سی‌سی رو ممنوع کرده، قراره برداشته بشه یا نه؟

  • Arman1377
    Arman1377 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

    الان لکسوس nx قیمت مدل فول ۷ کلیدش که تو ایرانه تو سایت لکسوس زده ۴۰ هزار دلار که اینجا میفروشن ۳۹۰ میلیون تومان
    اگر سانتافه ۴۰ هزار باشه با توجه به شرایط ایران باید ماشین کره ای آدم بخره ۳۹۰ میلیون تومان !!!!!

    • بابک
      بابک | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

      دلار استرلیا در مقایسه با دلار آمریکا 1000 تومن ارزون تره. تو سایت لکسوس قیمت دلار آمریکا میزنه

مطالب پیشنهادی