ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت پهپادی هیبریدی برای حمل کالا در آسمان و زمین [تماشا کنید]

در حال حاضر با وجود پیشرفت های قابل توجه در ساخت و توسعه پرنده های هدایت پذیر از راه دور، ربات های پروازی حمل کننده کالا همچنان با دشواری های نسبتاً چشم گیری مواجه هستند. در کنار ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

در حال حاضر با وجود پیشرفت های قابل توجه در ساخت و توسعه پرنده های هدایت پذیر از راه دور، ربات های پروازی حمل کننده کالا همچنان با دشواری های نسبتاً چشم گیری مواجه هستند.

در کنار سختی های پرواز از لا به لای سیم کشی های برق و مواجهه با باد و طوفان، یکی از عمده مشکلاتی که به این نوع از پهپادها منتسب است، ارسال و فرود کالا در مناطق باز و راحت تری است که معمولاً کاربر را مجبور به تردد در محدوده دریافت می کند.

پهپاد جدید Advanced Tactics هم در آسمان پرواز می کند و هم روی زمین حرکت می نماید؛ بنابراین می تواند کالا را دقیقاً تا پشت درب منزل برساند

در همین راستا گروه رباتیک Advanced Tactics پهپاد جدید و هیبریدی به نام Panther sUAS ساخته که در واقع هم پرواز می کند و هم می تواند روی زمین با کمک چرخ هایش حرکت کند. به این ترتیب که ربات مورد بحث کالای مورد نظر را تا محدوده قابل اطمینانی حمل کرده و فرود می آید و باقی مسیر را روی زمین حرکت می کند؛ به نحوی که عملاً کالا دقیقاً درب منزل تحویلِ خریدار شود.

البته ناگفته نماند در حال حاضر این پهپاد از توانایی چندانی برخوردار نیست و تنها می تواند کالاهایی تا حداکثر وزن 6.80 کیلوگرم را تا مسافت 16 کیلومتر حمل نماید. هرچند گفته می شود برای موارد علمی و تحقیقاتی کاربرد بهتری خواهد داشت.

این پهپاد هیبریدی فعلاً با قیمت 2495 دلار در خاک کشور ایالات متحده آمریکا قابل خریداری است؛ اما در هر صورت توصیه می شود تا عرضه نسخه های بهینه سازی شده و تواناتر آن منتظر ماند. در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدیوی نمونه عملکرد این پهپاد را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی