ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش 145 میلیارد دلاری ارزش بازار اپل در سه ماهه نخست سال 2017

صاحبان سهام اپل سر از پا نمی شناسند، چون این کمپانی بهترین فصل خود را از نظر مالی طی پنج سال گذشته تجربه کرده. این دوره به تازگی در تاریخ 31 مارس 2017 به پایان رسیده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

صاحبان سهام اپل سر از پا نمی شناسند، چون این کمپانی بهترین فصل خود را از نظر مالی طی پنج سال گذشته تجربه کرده. این دوره به تازگی در تاریخ 31 مارس 2017 به پایان رسیده و ارزش بازار اپل به میزان 144.8 میلیارد دلار معادل 24 درصد افزایش پیدا کرده است.

اپل در تاریخ 31 ژانویه سال 2017 با ارائه گزارش مالی کم نظیر و اعلام فروش 78.3 میلیون دستگاه آیفون که به منزله پایان دوره نزولی فروش این موبایل پرطرفدار بود، توجه صندوق های پوشش ریسک، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاران خصوصی را به خود جلب کرد و دقیقاً پس از این تاریخ، ارزش سهام این کمپانی روند صعودی به خود گرفت.

در تاریخ 31 ژانویه سهام اپل با قیمت معمول 121.35 دلار بسته شد، اما روز بعد یعنی اول فوریه، سهام این کمپانی با افزایش 6.1 درصدی به 128.75 دلار رسید و همین روند تا پایان سه ماهه نخست ادامه یافت، به گونه ای که در تاریخ 31 مارس هر سهم اپل به مبلغ 143.66 دلار به فروش رسید. کارشناسان می گویند گزارش مالی دو ماه قبل اپل به تنهایی توانسته 18.4 درصد افزایش ارزش سهام را در پی داشته باشد.

ارزش بازار اپل در حال حاضر 753.7 میلیارد دلار است.

گفتنیست سه ماهه مالی اخیر، تعطیلات پایان سال را نیز در بر می گیرد که معمولاً بیشترین فروش آیفون را به همراه دارد، ضمن اینکه نخستین سه ماهه کامل پس از معرفی آیفون های جدید به شمار می رود، به همین دلیل ارقام فوق برای سرمایه گذاران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

با این حال، جشن ده سالگی آیفون و معرفی «آیفون 8» می تواند رکورد فروش 78.3 میلیونی را به راحتی جابجا کند و به همین دلیل سرمایه گذاران بیش از پیش به خرید سهام اپل روی آورده اند. لازم به ذکر است اپل پیش از این نیز ارزشمندترین کمپانی جهان به شمار می رفت و بنابراین هنوز هم این جایگاه را در اختیار دارد. در حال حاضر ارزش بازار این کمپانی (قیمت هر سهم ضرب در تعداد کل سهام) برابر با 753.7 میلیارد دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    نگاه كنيد سال ٢٠١٣ كه من ميگفتم ارزش اپل بالاتر ميرود ميبنيد كه نسبت به الان نصف بوده است
    بعد يك عده بهم ميگفتند ترول
    الان هم ميگم باز هم بيشتر ميشه تا تريليون دلار ميرسه

مطالب پیشنهادی