ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه شهر هوشمند ایرانسل در انزلی راه‌ اندازی شد

سامانه شهر هوشمند و خدمات شهروندی هوشمند ايرانسل با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی شد. این سامانه از فناوری‌ های نوین به ویژه خدمات اینترنت اشیا (IoT) بهره می‌گیرد و امكان یکپارچه‌ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۷

سامانه شهر هوشمند و خدمات شهروندی هوشمند ایرانسل با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی شد. این سامانه از فناوری‌ های نوین به ویژه خدمات اینترنت اشیا (IoT) بهره می‌گیرد و امکان یکپارچه‌ سازی و بهره‌ بردارى از خدمات گوناگون شهرى را بر بسترى هوشمند و کارا فراهم می‌کند.

ایرانسل خبر می دهد که راه‌اندازی این سامانه در سفر روز 10 فروردین رئیس‌ جمهوری به استان گیلان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی و زیربنایی این استان انجام شد.

در فاز نخست برای ارائه خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند شهرى، آبیاری بهینه فضاهای سبز، اندازه‌گیری سطح آب مخازن و در فاز بعدی برای خدماتی نظیر مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت پارکینگ‌ های شهری، پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد بر بستر این سامانه در منطقه آزاد انزلی برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

پس از رونمایی آزمایشی از سامانه حمل و نقل و پرداخت هوشمند ایرانسل مبتنى بر فناورى NFC که پیش از این و در ایام دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر اهواز انجام شده بود، اقدامات لازم جهت بهره‌ برداری از خدمات شهروندی هوشمند مبتنی بر همین فناوری در انزلی نیز آغاز شد.

این راهکار با همکارى سازمان منطقه آزاد انزلى و بر بستر شبکه ارتباطى ایرانسل به بهره‌ بردارى رسیده و با استفاده از آن، فضای امن و قابل اطمینانی برای ارائه انواع خدمات پرداخت با سرعت و سهولت بیشتر فراهم مى‌شود. بر این اساس درگاه‌های پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و غیره به این فناوری مجهز خواهند شد.

لازم به ذکر است که راه‌اندازی این سرویس، نقش مهمى در افزایش رفاه ساکنان، گردشگران و کارکنان منطقه آزاد انزلی ایفا کرده و با تسهیل فرایندهای پرداخت، به جذب بیشتر گردشگر و روان‌سازی امور واردات و صادرات نیز یاری می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    به امید آینده بهتر برای ایران?

  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۱۵ فروردین ۱۳۹۶

    یاد فیلم سرقت هوشمند از بانک افتادم

مطالب پیشنهادی