ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل و احتمال توسعه کیبورد مجهز به Touch Bar و Touch ID

یکی از مسائلی که کاربران دائماً در مورد تاچ بار تعبیه شده در آخرین نسخه مک بوک پروها بدان اشاره می کردند این است که این ویژگی جدید برای کسانی که لپ تاپ خود را ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

یکی از مسائلی که کاربران دائماً در مورد تاچ بار تعبیه شده در آخرین نسخه مک بوک پروها بدان اشاره می کردند این است که این ویژگی جدید برای کسانی که لپ تاپ خود را روی میز قرار می دهند و آن را به نمایشگر و ماوس و کیبورد خارجی متصل می کنند، بی فایده خواهد بود.

هم اکنون اپل درخواست ثبت پتنتی را در دستور کار قرار داده که نشان می دهد اهالی کوپرتینو حداقل در حال بررسی و آزمایش استفاده از تاچ بار و تاچ آی دی روی نسل جدید مجیک کیبوردها هستند.

گفتنی است همانند موارد گذشته، اطلاعات بیان شده در متن درخواست ثبت پتنت کمی گنگ بوده اما تصاویر نشان دهنده یک کیبورد مجزا و یک کیبورد لپتاپی هستند.

اپل در حال آزمایش و توسعه مجیک کیبورد مجهز به تاچ بار است

در بخشی از متن پتنت ثبت شده آمده:

در برخی موارد، دستگاه ممکن است دارای واحدی پردازشی در داخل بدنه بوده و همچنین یک نمایشگر اصلی نیز حداقل در بخشی از آن تعبیه شده باشد که تصاویر مربوط به رابط کاربری گرافیکی را از طریق واحد پردازشی به تصویر خواهد کشید. همچنین ممکن است از صفحه نمایش OLED نیز استفاده شود.

لازم به ذکر است هنوز مشکلاتی بر سر توسعه کیبوردهای این چنینی وجود دارد که از آن جمله می توان به طول عمر باتری، نرخ فریم ریت به هنگام استفاده از کیبورد بی سیم و مسلماً قیمت اشاره کرد که در این میان قیمت تمام شده احتمالاً یکی از مشکلاتی است که راه حلی برای آن وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی