ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا و شبیه سازی واپسین مأموریت های کاوشگر کاسینی [تماشا کنید]

کاوشگر کاسینی در شش اردیبهشت ماه به فضای بین سطح سیاره زحل و حلقه های آن فرو خواهد رفت؛ مأموریتی که ناسا آن را «گرند فاینال» نامیده است. این فضاپیما برای بیست و دومین بار ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

کاوشگر کاسینی در شش اردیبهشت ماه به فضای بین سطح سیاره زحل و حلقه های آن فرو خواهد رفت؛ مأموریتی که ناسا آن را «گرند فاینال» نامیده است. این فضاپیما برای بیست و دومین بار از سال 2004 به دور سیاره گازی گردش خواهد کرد و سرانجام در اواخر شهریور ماه وارد اتمسفر آن می شود.

گفتنی است هم اکنون سازمان فضایی ویدیویی را منتشر کرده که ماه های واپسین از مأموریت کاسینی را به شبیه سازی می کند. همچنین اگر ویدیوی معرفی شده برای شما ناکافی است می توانید از طریق اپلیکیشن «Eyes on Cassini» که روی پلتفرم های مک و ویندوز قابل نصب است، به صورت مجازی حرکت فضاپیماها و آخرین چرخش به دور سیاره زحل را خود تماشا کنید.

کاسینی برای بیست و ودومین و آخرین بار به دور سیاره زحل گردش می کند و سپس وارد اتمسفر آن می شود

لازم است بدانید به لطف اطلاعاتی که در 13 سال گذشته توسط کاوشگر کاسینی به زمین مخابره شد، ما هم اکنون اطلاعات بسیار بیشتری از ساختار حلقه ها و ماهیت اتمسفر سیاره زحل می دانیم. همچنین این فضاپیما داده های بسیاری را از قمر آن به دست ما رسانده که در نتیجه باعث شده شناخت بهتری نسبت به قمر تیتان و دریاهای متانی و دره های آن داشته باشیم.

ناگفته نماند که آخرین گردش کاسینی به دور زحل، خود یک مأموریت کامل خواهد بود و «توماس زورباچن» نیز در این باره گفته «اطلاعاتی که ما از آخرین گردش کاسینی به دست خواهیم آورد به فهم ما از عظمت سیاره و تشکیل و دگرگونی سیستم های سیاره ای کمک شایانی خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    ویدیو عاالی بود،مو به تن آدم سیخ میشد.
    alone explorer...
    فرض کن بیست سال تو یه سفینه تنها باشی و سیزده سالش همش منظره‌ی زیبایی از زحل و حلقه‌هاش جلوت باشه.و در اخر بری داخل جوش و در اسمانش بسوزی و بخشی از زحل بشی...??

مطالب پیشنهادی