ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی را به خصوصی ترین شکل ممکن در آوریم؟

در این دوره و زمانه همه ما به گونه ای با شبکه های اجتماعی مختلف سرگرم هستیم. اما نباید فراموش کنیم که حفاظت از آن ها نیز امر مهمی است و خیلی محتاطانه باید در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

در این دوره و زمانه همه ما به گونه ای با شبکه های اجتماعی مختلف سرگرم هستیم. اما نباید فراموش کنیم که حفاظت از آن ها نیز امر مهمی است و خیلی محتاطانه باید در چنین فضایی فعالیت کرد و از زندگی شخصی سخن گفت.

یکی از راهکار ها برای محافظت از حساب های کاربری، خصوصی سازی آن هاست. با خصوصی کردن صفحه خود، مسلما هر فردی بدون اجازه شما قادر به دیدن پست ها و عکس های تان نیست و می توانید در فضایی امن تر فعالیت کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا از نحوه خصوصی سازی اکانت های فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خبردار شوید و با استفاده از آن ها محیطی امن تر برای خود ایجاد کنید.

فیسبوک

سیستم خصوصی سازی فیسبوک کمی متفاوت تر از اینستاگرام و توییتر است و نمی توانید با چند کلیک ساده، صفحه خود را خصوصی کنید. فیسبوک برای نحوه نمایش هر پست از شما سوال می کند. می توانید هنگام انتشار مطالب خود، تنظیمات مناسب برای نحوه نمایش پست های تان را انتخاب کنید.

قادر هستید پست های تان را طوری تنظیم کنید که فقط دوستان تان آن ها را ببینند. برای این کار می بایست نحوه نمایش پست خود را از حالت Public (عمومی) روی Friends (دوستان) بگذارید تا غریبه ها قادر به دیدن عکس ها و مطالب تان نباشند. همچنین این امکان وجود دارد که برای دوستان خود نیز محدودیت هایی بگذارید.

می توانید با انتخاب گزینه Friends except acquaintances تنها برای عده ای خاص پست های تان را به اشتراک بگذارید و از حال و هوای زندگی روزمره تان، فقط برای آن ها بگویید. اگر هم می خواهید بدانید که پست های تان برای چه کسانی نمایش داده می شود، کافیست روی سه نقطه موجود روی کاور پروفایل خود کلیک کنید.

Who can see my stuff بخشی است که به دنبالش می گردید و می توانید با کلیک روی گزینه Edit، تنظیمات کلی نمایش پست های تان را تغییر دهید و از دیده شدن آن ها توسط افراد ناشناس خودداری کنید.

توییتر و اینستاگرام

بر خلاف فیسبوک، خصوصی سازی توییتر و اینستاگرام بسیار راحت تر است. این دو شبکه اجتماعی، تنها دو حالت عمومی و خصوصی را در اختیار کاربران خود می گذارند و افراد می توانند بسته به نیازشان از این تنظمیات استفاده کنند.

با وجود اینکه باز بودن صفحه های شما در این دو شبکه اجتماعی مزایایی هم به همراه دارد، اما فرض را روی آن می گذاریم که می خواهید صفحه ای خصوصی داشته باشید و کار را با توییتر شروع می کنیم.

اگر از مرورگر استفاده می کنید، ابتدا روی عکس خود کلیک کنید و از طریق منو به نمایش درآمده Setting and privacy را انتخاب کنید. سپس از دسته های سمت چپ تصویر، روی Privacy and safety کلیک کنید. سپس به دنبال Tweet privacy بگردید و از تیک مقابل Protect my Tweets را بزنید.

اگر هم از اپلیکیشن توییتر برای توییت کردن استفاده می کنید کافیست برای شروع وارد تنظیمات اپ شوید و از طریق این منو Privacy and Content را انتخاب کنید. پس از آن نیز با روشن کردن حالت Protect my Tweets می توانید از نمایش توییت های تان برای عموم جلوگیری کنید.

اما می رسیم به اینستاگرام که این روزها میان ایرانیان بسیار محبوب شده است. برای شروع به بخش پروفایل خود بروید و از آنجا وارد تنظیمات شوید. پس از ورود به تنظیمات اینستاگرام به دنبال عبارت Private Account بگردید و آن را فعال کنید.

پس از روشن شدن این گزینه، حساب کاربری شما به حالت خصوصی یا به اصطلاح پرایوت در می آید و دیگر عکس های تان توسط عموم قابل مشاهده نیست. البته باید این موضوع را بدانید که با خصوصی شدن صفحه شما، استفاده از هشتگ ها بی معنی می شود و دیگر عکس های تان در بخش عمومی اینستاگرام به نمایش در نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

    چرت و پرت میزاری جدیدا

مطالب پیشنهادی