ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجدید خاطره؛ رونمایی از اولین E-Type بازسازی شده توسط جگوار

گروه جگوار لندروور مرکز بازسازی خودروهای کلاسیک خود را نیز تاسیس کرده است تا در کنار فعالیت در بخش خودروسازی به بازسازی محصولات کلاسیک نیز بپردازد. تصمیم برای تاسیس چنین مرکزی در پی موفقیت این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

گروه جگوار لندروور مرکز بازسازی خودروهای کلاسیک خود را نیز تاسیس کرده است تا در کنار فعالیت در بخش خودروسازی به بازسازی محصولات کلاسیک نیز بپردازد.

تصمیم برای تاسیس چنین مرکزی در پی موفقیت این کمپانی در بازسازی لندروورهای کلاسیک سری I و جگوار XKSS اتخاذ شده است و حالا در نخستین قدم این مرکز اقدام به بازسازی ۱۰ دستگاه از سری اول جگوار E-Type کرده است که در شرایطی بسیار عالی بازسازی شده اند.

اولین خودرویی که مورد این بازسازی ها قرار گرفت یک مدل کوپه از E-Type است که تولید سال ۱۹۶۵ بوده و رنگ بدنه ی ان نیز به رنگ خاکستری موسوم به Gunmetal است.

این خودروساز بریتانیایی مشهور و پر آوازه از این خودروی اسپرت در نمایشگاه تکنو کلاسیک اسن رونمایی خواهد کرد که در ماه آوریل در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

اولین مالک این جگوار E-Type خودروی خود را در ماه می سال ۱۹۶۵ در کالیفرنیا خریداری کرد. این خودرو که تا سال ۱۹۸۳ مورد استفاده قرار گرفت و تا آن سال کارکرد آن به ۷۸ هزار مایل رسید.

بدنه، موتور و گیربکس این خودرو نیز هنوز اصلی بوده و شماره سریال اصلی بر روی آنها به چشم می خورد.

اما پروژه‌ی بازسازی این جگوار از انجایی آغاز شد که جگوار چند نمونه ی بازسازی نشده از این خودرو را پیدا کرد. تیم بازسازی پس از یافتن خودروها اقدام به بازسازی آنها درست همانند آنچه که خود کارخانه انجام داده بود کردند و با استفاده از قطعات اصلی کلاسیک جگوار تمامی جزییات خودروها نیز دست نخورده و همانند قبل باقی ماند که این بخش ها شامل پنل های بدنه نیز می شوند.

به گفته ی بخش بازسازی خودروهای کلاسیک جگوار این خودروها چنان حرفه ای بازسازی شده اند که حتی امکان برنده شدن آنها در مسابقات خودروهای کلاسیک نیز وجود دارد.

قیمت این جگوارهای E-Type بازسازی شده هم اکنون از ۳۵۶ هزار دلار آغاز می شود اما با توجه مشخصات و جزییات ممکن است که این قیمت افزایش نیز پیدا کند.

برای خریدارانی که خیلی زیاد به جزییات کار اهمیت نمی دهند، مرکز بازسازی خودروهای کلاسیک جگوار می تواند خودرو را با استفاده از قطعات سری های بعدی E-Type مورد ارتقا قرار دهد که از بین آنها می توان به مواردی چون سیستم خنک کننده‌ی بهتر مدل Lightweight، جعبه دنده ی سنکرونیزه و کالیپرهای ترمز مربوط به مدل های سری ۲ اشاره کرد.

تیم هنینگ مدیر بخش کلاسیک جگوار لندروور در کنفرانس خبری خود با رسانه ها گفت: "جگوار E-Type مشهورترین خودروی کلاسیک در تمام تاریخ است و ما نیز بسیار خوشحال هستیم که موفق شدیم به این خودرو حیاتی دوباره اعطا کرده و آن را به مشتریان علاقه مند خود در سرتاسر دنیا عرضه کنیم."

در انتها نیز باید اشاره کنیم که جگوار E-Type این روزها قیمت بسیار بالایی دارد به طوری که یک نمونه از این خودرو در ماه ژانویه ی ۲۰۱۷ به قیمت ۷.۳۷ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد گران قیمت ترین جگوار E-Type تاریخ را شکست.

حتی یک نمونه ای که در شرایط بسیار بدی قرار داشت در مارس ۲۰۱۶ به قیمت ۵۸ هزار پوند به فروش رفت.

همچنین برای کسانی که خودروی کامل را نخواهند و می‌خواهند تا تکه ای از E-Type را که جای زیادی نیز نگیرد داشته باشند، جگوار درب موتور رنگ آمیزی شده ی این خودرو را به قیمت ۸ هزار پوند می فروشد که می توانید آن را روی دیوار نصب کنید.

این درب موتور نیز در رنگ های مختلف و حتی سفارشی قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی