ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات نشان می دهد «اتوماسیون» بیشتر از هر فاکتور دیگری باعث بیکاری مردم میشود

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا تاکید دارد که با اخراج کارگران چینی و مکزیکی از خاک این کشور، می تواند به اشتغال زایی کمک کرده و نرخ بیکاری را پایین بیاورد. اما ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا تاکید دارد که با اخراج کارگران چینی و مکزیکی از خاک این کشور، می تواند به اشتغال زایی کمک کرده و نرخ بیکاری را پایین بیاورد. اما واقعاً این همه ی ماجرا نیست.

تحقیقات جدیدی که از سوی اندیشمندان دانشگاه «بال استیت» ایالت ایندیانا منتشر شده نشان می دهد بین سال های 2000 الی 2010، حدوداً 87 درصد از مشاغل آمریکایی ها به خاطر اتوماسیون و ظهور ربات ها از دست رفته است، نه مهاجرت خارجی ها.

به عبارت دیگر در حال حاضر 5 میلیون شغل صنعتی کمتر از سال 2000 میلادی در کشور آمریکا وجود دارد و همگی ناشی از اتوماسیون هستند؛ مسئله ای که تنها توجه خردمندانی مانند استیون هاوکینگ را جلب کرده و در سوی مقابل مسئولان جهان به آن توجهی ندارند.

درست است که آمار ذکر شده به آمریکا مربوط می شود، اما تردیدی وجود ندارد که همین مسئله را می توان به سایر نقاط جهان نیز بسط داد. این روزها کشورهای در حال پیشرفتی مانند هند و چین نیز همه ساله بیش از پیش به بهره مندی از ربات ها روی می آورند و در کشور خودمان ایران نیز امور مشابهی پیش گرفته شده است.

بین سال های 2000 الی 2010، حدوداً 87 درصد از مشاغل به خاطر اتوماسیون و ظهور ربات ها از دست رفته است

در این شرایط به هیچ وجه نمی توان تقصیرها را به طور تمام و کمال گردن کارخانجات و کمپانی های مختلف سراسر دنیا انداخت. بدیهی است که هر مدیری دوست دارد ضمن بهبود کیفیت ساخت و توسعه محصولاتش توسط ربات ها، هزینه ها را نیز کاهش دهد.

تجارت در دنیای رقابت جویانه ی امروز نمی تواند شمایلی همچون یک خیریه به خود بگیرد و برای رفاه حال مردم و رفع بیکاری دست از اتوماسیون بکشد. اگر یک ربات مزیتی نسبت به یک انسان داشته باشد، تجارت های گوناگون به آن روی خواهند آورد.

در واقع مشکل از جای دیگری است؛ به قول معروف Automation is Coming و هیچ راهی برای اجتناب از آن وجود ندارد. پس می بایست سرها را از زیر برف بیرون آورده و دنبال راه چاره ای گشت. تاریخ ثابت کرده انسان می تواند خودش را با شرایط جدید وفق دهد، اما به شرطی که خودش بخواهد و پیرامونش را با دقت بسنجد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    علت بیکاری توی ایران؛بی لیاقتی مسولین،اختلاص ها و خوردن بودجه ها،غارت ملت به بهونه تحریم و ما هم باور میکنیم آب و نون بنزین برق و...که توی کشور خودمون منبعش هست به خاطر تحریم گرون میشن،و ...

  • آریا
    آریا | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    بزرگترین مشکل جهان امروز جمعیت زیاد هست و منابع محدود. 7 میلیاد برای کره زمین زیاده . 4 میلیاد جمعیت مناسبیه برای این دوران

  • نویدی
    نویدی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    علت بیکاری=مصرف گرایی+اتوماسیون+نیروی کار خارجی(افغانی)+خانوم ها

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    به قول معروف Automation is Coming
    ?

مطالب پیشنهادی