ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این پهپاد هیبریدی می تواند یک روز در نقش تاکسی هوایی ظاهر شود

شرکت آلمانی E-volo چند سالی است که به تولید بالگردهای الکتریکی می پردازد و مدتی پیش از یک پهپاد-هلیکوپیتر هیبریدی به نام Volocopter VC200 رونمایی کرد که سال گذشته میلادی نخستین پرواز آزمایشی خود را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

شرکت آلمانی E-volo چند سالی است که به تولید بالگردهای الکتریکی می پردازد و مدتی پیش از یک پهپاد-هلیکوپیتر هیبریدی به نام Volocopter VC200 رونمایی کرد که سال گذشته میلادی نخستین پرواز آزمایشی خود را به همراه خدمه به انجام رساند. حالا در جریان رویداد AERO که به تکنولوژی های پرواز ارتباط دارد، E-volo از نخستین محصول نهایی خود به نام 2X پرده برداری نموده است.

پیش از هر چیز، مشخصات 2X شاید چندان حیرت آور نباشد؛ این پهپاد هیبریدی قادر به پرواز برای مسافتی معادل 27 کیلومتر است و به حداکثر سرعت 69 کیلومتر بر ساعت دست می یابد. به صورت میانگین، حداکثر مدت پرواز 2X بعد از هر بار صعود، به 27 دقیقه (با سرعت 49 کیلومتر بر ساعت) می رسد. اما اگر به مسافت اهمیت نمی دهید، پهپاد مورد اشاره می تواند شما را بت سرعت 99 کیلومتر بر ساعت نیز جا به جا کند.

ارتفاع این پهپاد به دو متر می رسد و می توان تا 9 پک باتری لیتیومی را در آن جای داد. این باتری ها، تنها ظرف 120 دقیقه به صورت کامل شارژ می شوند و نیروی مورد نیاز برای چرخش 18 پروانه 2X را فراهم می آورند.

با توجه به طراحی 2X، کمپانی E-volo مشخصاً در تلاش بوده تا برخی کمبودهای تکنولوژیک را جبران کرده و تجربه ای مناسب از پرواز با این پهپاد به وجود آورد. درهای 2X به شکل زیبایی صیقل خورده اند و صندلی ها با چرم با کیفیتی پوشانده شده اند.

E-volo می گوید که 2X از قابلیت پرواز خودکار هم برخوردار بوده و از سال 2018، پروژه تاکسی های هوایی با استفاده از این پهپاد کلید خواهد خورد. شرکت آلمانی همچنین ادعا می کند که کنترل این پهپاد به لطف جوی استیک و نمایشگر لمسی به شکلی بسیار ساده انجام می شود و حتی ناسا نیز توجه ویژه ای به آن نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی