ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیشتازی فورد، شکست تسلا؛ رده بندی برترین خودروسازان جهان در زمینه تکنولوژی خودران

امروزه اکثر خودروسازان جهانی در حال تحقیق و توسعه در زمینه فن آوری خودروهای خودران هستند. در حال حاضر دو نوع سیستم کروز کنترل پیشرفته یا سیستم کاملا خودران در دست توسعه است. اگر بخواهیم ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

امروزه اکثر خودروسازان جهانی در حال تحقیق و توسعه در زمینه فن آوری خودروهای خودران هستند. در حال حاضر دو نوع سیستم کروز کنترل پیشرفته یا سیستم کاملا خودران در دست توسعه است.

اگر بخواهیم به تحقیقات جدیدی که صورت پذیرفته اعتماد کنیم، به صورت اعجاب آوری شرکت های که این سیستم را جزیی از دست آوردهای بی بدیل خود می شمرند جایی در لیست 10 شرکت اول ندارند.

18 شرکت پیشرو در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است. از غول های خودروسازی تا غول های فن آوری و شرکت های بزرگ خدمات موبایلی همچون اوبر شرکت های مورد بررسی قرار گرفته بوده اند.

شرکت آمریکایی یعنی فورد توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد. اخیرا این شرکت مدل فیوژن هیبریدی که مجهز به سیستم رانندگی خودران است را به نمایش گذاشته است و همینطور سرمایه گذاری عظیمی در این بخش در دستور کار خود دارد و توسعه مرکز تحقیقات و نوآوری آن در پالو آلتو کالیفرنیا از دیگر برنامه های این شرکت خواهد بود.

این خودروساز خبر از عرضه خودرویی بدون فرمان و پدال تا سال 2021 میلادی را داده است که به صورت اختصاصی سواری اشتراک گذاری شده را عرضه می کند.

مدیر ارشد فن اوری این شرکت راج نایر اعلام کرده است که برنامه این شرکت در زمینه خودورهای خودران مزیت های خاص به خودش را خواهد داشت. یکی از این مزیت ها ادغام خودروسازان مختلف با نرم افزار خودران و سواری به اشتراک گذاری شده خواهد بود.

جنرال موتورز آمریکا که پیش تر استارتاپ Cruise Automation را خریداری کرده است در رده دوم این لیست قرار گرفته است.

همچنین با شرکت Lyft یک همکاری مشترک بر روی یک شبکه سراسری خودروهای خودران در تمام ایالات متحده آمریکا کار  خواهد کرد.

در رتبه های بعدی نیسان و رنو به صورت مشترک و شرکت دایملر آلمان قرار گرفته اند.

در حال حاضر شرکت هایی همچون بی ام و ، وایمو، گروه فولکس واگن، هیوندای، تویوتا، پژو&سیتروئن، دلفی، ولوو و تسلا به عنوان شرکت های قابل رقابت در این زمینه طبق تحقیقات شناخته شده اند.

این تحقیقات شامل 10 معیار مختلف و قابل ارزش گذاری است که می توان به: چشم انداز شرکت ها، استراتژی بازار، شرکا، استراتژی تولید فن آوری، فروش، بازاریابی و توزیع، قابلیت های محصول، کیفیت محصول، میزان اطمینان، سبد محصولات و قدرت لازم برای رقابت اشاره کرد.

با این که تسلا در این تحقیقات صورت پذیرفته جایی در میان 10 شرکت اول ندارد اما سهام این شرکت با رشد3 درصدی به 301 دلار به ازای هر سهم رسید تا ارزش کلی آن بالاتر از خودروسازانی همچون جنرال موتورز و فورد قرار بگیرد و این ارقام تسلا را به با ارزشترین خودروساز آمریکایی با ارزشی در حدود 52.7 میلیارد دلار تبدیل کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی