ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هنر، نوستالژی، ظرافت؛ ادامه حیات قطعات پورشه 911 کلاسیک در ساعت مچی REC 901

کمپانی ساعت ساز REC Watches که مقر آن در کشور دانمارک قرار دارد، روش جالبی برای ساخت محصولات خود در پیش گرفته است. این کمپانی به سراغ اجزای اتومبیل های قدیمی رفته و با استفاده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

کمپانی ساعت ساز REC Watches که مقر آن در کشور دانمارک قرار دارد، روش جالبی برای ساخت محصولات خود در پیش گرفته است. این کمپانی به سراغ اجزای اتومبیل های قدیمی رفته و با استفاده از مواد بازیافتی آنها ساعت های مچی شیک و مدرنی تولید می کند. چهار محصول قبلی این کمپانی که مینیمالیست، کوپر، مارک I و P-51 نام دارند، از بخش های مختلف بدنه و شاسی مینی کوپر و فورد موستانگ های فرسوده ساخته شده اند.

در آخرین پروژه، REC Watches قصد دارد ساعتی با قطعات بازیافتی پورشه 911 ارایه کند؛ به همین جهت این شرکت دانمارکی کمپینی را در کیک استارتر راه اندازی کرده و از اول مارس توانسته 2.2 میلیون کرون دانمارک (معادل 326400 دلار) جذب کند.

این مدل ساعت به افتخار نسخه های اولیه پورشه 911، 901 اتوماتیک نامگذاری شده و در طراحی آن از المان ها و عناصر ظاهری نسل نخست 911 الهام گرفته شده است.

برای مثال قاب پشتی این ساعت شباهت بسیار زیادی با رینگ های 911 داشته و حتی برای تشابه بیشتر با دیسک ها، صفحه ای سوراخ دار در زیر آن قرار گرفته است؛ نمایشگر این ساعت دانمارکی نیز از روی نشان دهنده های پشت فرمان اقتباس شده است.

از دیگر موارد می توان به الگوبرداری از سپر عقب، ورودی و خروجی های هوا و همچنین صندلی ها اشاره کرد.در کنار استفاده از بندهای چرمی و ظاهر کلاسیک، ساعت های سری 901 کاملا مدرن بوده و از موتور میوتا 9100 برخوردار هستند.

از آنجایی که در ساخت هر یک از مدل های این ساعت از فلزات و قسمت های مختلف خودروهای متفاوت استفاده شده، نمی توان دو مدل کاملا مشابه به هم را پیدا کرد.

نکته جالب توجه اینکه بر روی هر یک از ساعت های تولیدی، سریال شناسایی (VIN) خودروی به کار برده شده حک گردیده است.

بر اساس زمانبندی، تحویل ساعت های سری 901 که ظاهرا قیمتی در حدودی 1000 دلار خواهند داشت، از سپتامبر 2017 آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    منم به خاطر علاقه ی زایدالوصفی که به پیکان جوانان داشتم، بعد از اینکه راهنمایی رانندگی گفت دیگه این خودروها حق تردد ندارند تصمیم گرفتم برای اینکه از دستش ندم تعدادی از قطعاتش رو در بدنم کار بذارم تا همیشه با من باشه..
    این قطعات شامل :
    ۴ عدد رینگ پستون ، یک عدد دنده خورشیدی ، دو عدد بولبرینگ چرخ جلو ، یک عدد غربیلک فرمان ، ۳ عدد پیچ و مهره ی سرسیلندر ، دو عدد کمک فنر جلو البته بدون فنر ! و یک عدد شافت میشد. البته چون یکی از چراغهای جلو شکسته بود و درب کاپوت هم بزرگ بود بنابراین با بدبختی جا دادم.. اما دلم میخواست میتوانستم از شاسی و اتاق و یا حداقل صندلی راننده هم استفاده کنم ولی واقعا مقدور نبود و دیگه جا نداشتم..
    در حال حاضر هم به سختی راه میرم و بسیار سنگین شدم اما باید در نظر داشت که این یک خودروی کلاسیک و به یاد موندنیه و تنها کاری که از دستم بر میومد همین بود که قطعاتش رو در جای جای بدنم بکار بذارم تا جایی که امکانش هست تا همیشه بامن و درمن باشه.. خصوصا دریچه ی کاربراتورش که موقع جراحی قلبم درخواست کردم به جای دریچهٔ آئورتم کار بزارن و هنوزم مثه مرد کار میکنه.
    فقط خواستم بگم که اول من این کارو کردم و بعد که اونها دیدند رو ساعت تکرارش کردند، چون جرات نداشتند رو خودشون تکرار کنن.

  • Shahriar
    Shahriar | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    متاسفانه اینا واسه از ما بهتر ترونه?

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    خیلی خوبه ?

  • farzad
    farzad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    وااو چه زیبا??

مطالب پیشنهادی