ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراح ارشد بازی های گوگل، به خاطر فرصت های محدود خود از این کمپانی جدا می شود

طی سال 2013 بود که گوگل یکی از توسعه دهندگان کهنه کار صنعت بازی، نواه فالستین (Noah Falstein) را به عنوان «طراح ارشد بازی» به استخدام خود در آورد. احتمالاً بازی های زیادی را نمی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

طی سال 2013 بود که گوگل یکی از توسعه دهندگان کهنه کار صنعت بازی، نواه فالستین (Noah Falstein) را به عنوان «طراح ارشد بازی» به استخدام خود در آورد. احتمالاً بازی های زیادی را نمی توانید نام ببرید که توسط گوگل ساخته شده باشند، اما این کمپانی هر از چندگاهی به تولید تجربیات گیمینگ کوچک می پردازد؛ گفتنی است که بازی Ingress پیش از پیوستن فالستین به گوکل توسعه یافت و پوکمون گو هم بعد از جدایی Niantic و تبدیل شدن به شرکتی مستقل تولید شد.

فالستین از زمان پیوستن به گوگل، در بسیاری از پروژه های این کمپانی دخیل بوده؛ اما به نظر می رسد که وی می خواهد روی پروژه هایی بزرگتر و پر معنا تر کار کند. توسعه دهنده سرشناس صنعت بازی در بلاگ پست تازه اش ضمن تایید جدایی خود از گوگل گفت که «فرصت برای ساخت بازی بزرگی که برای تولید آن به استخدام می پرداختم، از بین رفته است؛ حتی با این وجود که بازار جهانی بازی ها از نظر اندازه، گوناگونی و دسترسی جغرافیایی بسیار رشد کرده است.»

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل در از بین رفتن برنامه های فالستین برای ساخت یک بازی ویدیویی بزرگ مقصر بوده یا خیر، اما به نظر می رسد که این کمپانی هیچ برنامه ای برای توسعه تجربه گیمینگی در ابعاد بزرگ ندارد.

فالستین توضیح می دهد که برای مدت های طولانی، علاقه وافری به بازی های ویدیویی، علوم عصبی و واقعیت مجازی داشته است و پیش از پیوستن به گوگل، تجربه کار روی چند بازی عصب شناسی را به پرونده کاری خود افزوده. او عقیده دارد که بازی های ویدیویی مرتبط با این موضوعات، رشد فزاینده ای داشته اند و واقعیت مجازی می تواند نوعی حس مجاورت فیزیکی و ارتباط چشمی را به کاربر منتقل کند که پیشتر مشابه اش را ندیده ایم.

با در نظرگیری تمایل مضاعف فالستین به تکنولوژی واقعیت مجازی، جدایی او از گوگل، درست هنگامی که هدست های DayDream راه خود را به بازار باز کرده و روز به روز محبوبیت بیشتری می یابند عجیب به نظر می رسد. با این همه، باید دید که فالستین چه ایده هایی در ذهن می پرواند و بازی بعدی او، به اندازه ای که خودش می خوهد تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی