ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 کلاود احتمالاً در رویداد بهاره مایکروسافت معرفی می شود

مایکروسافت در اوایل ماه مه سال جاری میلادی (اواسط اردیبهشت ماه) کنفرانس خود را با تمرکز بر محصولات سخت افزاری جدید برگزار خواهد کرد، اما انتظار می رود در این مراسم شاهد معرفی «ویندوز 10 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مایکروسافت در اوایل ماه مه سال جاری میلادی (اواسط اردیبهشت ماه) کنفرانس خود را با تمرکز بر محصولات سخت افزاری جدید برگزار خواهد کرد، اما انتظار می رود در این مراسم شاهد معرفی «ویندوز 10 کلاود» نیز باشیم.

وب سایت ZDNet می گوید ردموندی ها نام رمز «بسپین» (Bespin) را برای این رویداد انتخاب کرده اند، که سیاره ای تخیلی در مجموعه «جنگ ستارگان» (Star Wars) به شمار می رود. این سیاره، شهری فرضی به نام «شهر ابرها» (Cloud City) را در خود جای داده و به همین دلیل، کارشناسان معتقدند نسخه کلاود ویندوز 10 نیز بخشی از این مراسم را به خود اختصاص خواهد داد.

مایکروسافت ویندوز 10 کلاود را برای رقابت با سیستم عامل کروم گوگل عرضه می کند

همان طور که اطلاع دارید، شایعات مربوط به نسخه سبک تر و مبتنی بر کلاود ویندوز 10 در ماه ژانویه سال جاری میلادی به گوش رسید. شواهد اولیه نشان می داد این نسخه از ویندوز به شیوه ای ساده و سبک طراحی شده و فقط می تواند اپلیکیشن های پلتفرم یونیورسال مایکروسافت را از «ویندوز استور» دریافت کرده و به اجرا درآورد. این اقدام غول نرم افزاری جهان را می توان به نوعی، پاسخ به سیستم عامل کروم گوگل دانست. احتمالاً ویندوز 10 کلاود با هزینه بسیار کم یا حتی به رایگان در اختیار سازندگان کامپیوترهای شخصی قرار می گیرد تا محصولاتی را برای رقابت با کروم بوک ها عرضه نمایند.

به گفته برخی منابع آگاه، در مراسم بهاری مایکروسافت احتمالاً شاهد رونمایی از دیوایس جدیدی با برند «سرفس» خواهیم بود، اما هنوز مشخص نیست آیا «سرفس پرو 5» معرفی خواهد شد یا خیر. پیش از این پایگاه خبری DigiTimes نیز گزارش داده بود که مایکروسافت در «سرفس بوک 2» از سبک طراحی جدیدی در مقایسه با وضعیت هیبریدی 2-در-1 نسل قبلی بهره می گیرد، اما به گفته ZDNet این محصول برای مراسم آتی آماده نخواهد شد و احتمالاً اواخر ماه مه در کنفرانسی جداگانه رونمایی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی