ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کار ادغام Touch ID با نمایشگر «آیفون ادیشن» را به کندی پیش می برد

بنابر گزارش های تازه و سخنان تحلیلگر موسسه Cowen and Company، تیموتی آرکوری، بزرگترین مشکل اپل در تولید انبوه آیفون 8، ادغام سنسور Touch ID با نمایشگر و قرار دادن آن زیر پنل شیشه ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

بنابر گزارش های تازه و سخنان تحلیلگر موسسه Cowen and Company، تیموتی آرکوری، بزرگترین مشکل اپل در تولید انبوه آیفون 8، ادغام سنسور Touch ID با نمایشگر و قرار دادن آن زیر پنل شیشه ای OLED است. وی معتقد است که نرخ تولید سنسور اثر انگشت مبتنی بر تکنولوژی AuthenTec اپل، بسیار پایین بوده و به نظر می رسد که کمپانی چندان مشتاق به استفاده از این راهکار، حداقل در بازه زمانی فعلی نیست.

اگر اپل نتواند مشکل نرخ تولید را از میان بردارد، احتمالاً با سه سناریو مواجه خواهد شد:

  • حذف کامل Touch ID از آیفون 5.8 اینچی و اتکای کامل بر سنسورهای تشخیص چهره و عنبیه چشم؛ که موردی دور از ذهن و بسیار خطرناک به نظر می رسد و مشکلاتی برای سرویس Apple Pay به وجود می آورد.
  • قرار دادن Touch ID روی پنل پشتی آیفون 5.8 اینچی، اما در نقطه ای متفاوت نسبت به گلکسی اس 8؛ که مطمئناً دستاورد فنی دشواری خواهد بود و امکان دارد به مذاق مشتریان خوش نیاید.
  • به تعویق انداختن تولیدات آیفون 5.8 اینچی، اما معرفی آن در اوایل ماه سپتامبر به همراه مدل های ارتقا یافته 4.7 و 5.5 اینچی.

تحلیلگر مورد اشاره می گوید که اپل برنامه دارد مشخصات سنسور اثر انگشت خود را تا ماه مه نهایی کند، اما اگر راهکار مبتنی بر AuthenTec اپل برای شناسایی مشخصات بیومتریک کاربران، کماکان با مشکل نرخ تولید مواجه باشد، تولید انبوه آیفون 8 ممکن است تا سپتامبر به تعویق بیفتد؛ و این در حالی است که تولید انبوه اسمارت فون های اپل همواره در بازه زمانی اواخر جولای تا آگوست آغاز می گردد.

تولید انبوه آیفون 8 ممکن است تا سپتامبر به تعویق بیفتد

البته آرکوری کماکان انتظار دارد که آیفون جدیدی 5.8 اینچی در ماه سپتامبر به همراه مدل های ارتقایافته آیفون 7 اس و 7 اس پلاس معرفی گردد، اما موجودی دستگاه احتمالاً بسیار کم و تا اواخر سال جاری میلادی نایاب خواهد بود.

لازم به اشاره نیست که این سناریو، تقریباً در عرضه تمام آیفون های قبلی نیز تکرار شده است. سال گذشته، مدل جت بلک آیفون 7 پلاس، از محبوبیت زیادی میان مخاطبان برخوردار بود و سفارش های آنلاین دستگاه، خیلی زود موجودی آن را به پایان رساند. در ماه نوامبر 2016 بود که واحدهای تازه این دستگاه مجدداً به بازار تزریق شد و به صورت گسترده در اختیار مشتریان قرار گرفت.

در حال حاضر، انتظار می رود آیفون بعدی اپل، که با نام های «آیفون اکس»، «آیفون پرو» و «آیفون ادیشن» نیز شناخته می شود، با بدنه ای از جنس فلز ضد زنگ و شیشه به همراه ویژگی هایی نظیر شارژ وایرلس، عمر باتری بیشتر، دوربین سلفی جدیدی با قابلیت تشخیص سه بعدی و مقاومت بیشتر در برابر آب به دست مشتریان برسد. احتمال می رود که عدم افشای تصاویر شماتیک از این دستگاه، به مشکل نرخ تولید Touch ID ارتباط داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    موندن توش نمیدونند چجوری دربیان،،، والا ?

  • New Wolf
    New Wolf | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    این چیزایی که گفتین اگه باشه اصلا چیز جدیدی نیست فقط میشه گفت خوبه . s8 سامسونگم همین چیزارو داره

  • | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    دادش دست از سرمون بردار با این شایعه های آیفون 8 ده صفحه فقط پست زرد نوشتین در این مورد، تابلو هست که این شایعه ها الکی هست اگر طرف مرده بیاد جزئیات کامل و اخبار مربوط به ایفون 7اس رو بگه نه ایفونی که معلول نیست چند ماه یه یک ساله دیگه معرفی بشه.

مطالب پیشنهادی