ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اعتراض مایکروسافت به قانون ترامپ
تکنولوژی

مایکروسافت درخواست محرمانه FBI برای کسب اطلاعات شخصی کاربرانش را تأیید کرد

مایکروسافت به تازگی جزئیات یکی از درخواست های FBI را فاش ساخته که با هدف دریافت اطلاعات شخصی کاربرانش ارسال شده است. این کمپانی در وبلاگ رسمی خود اظهار داشت احضاریه فوق تحت عنوان «نامه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت به تازگی جزئیات یکی از درخواست های FBI را فاش ساخته که با هدف دریافت اطلاعات شخصی کاربرانش ارسال شده است. این کمپانی در وبلاگ رسمی خود اظهار داشت احضاریه فوق تحت عنوان «نامه امنیت ملی» در سال 2014 به دست آنها رسیده، اما در آن صریحاً ذکر شده که هیچ فرد یا گروهی حق افشای آن یا آگاه ساختن کاربر مورد بحث را ندارد.

البته مشخص نیست FBI چه نوع اطلاعاتی را از حساب کاربری این فرد به دست آورده. تحت قوانین موجود با استفاده از نامه های امنیت ملی می توان به تمامی انواع فراداده های کاربران دست یافت، اما دریافت محتوای تماس ها، ایمیل ها و دیگر پیام های رد و بدل شده توسط فرد مذکور تنها از طریق حکم صریح دادگاه ممکن است.

بر اساس قانون آزادی که در سال 2015 در قالب اصلاح ساختار عملیاتی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و پس از افشاگری های ادوارد اسنودن به تصویب رسید، FBI ملزم به بازبینی دوره ای حکم های عدم افشای اطلاعات محرمانه الحاقی به نامه های امنیت ملی است تا کمپانی های ذیربط بتوانند اطلاعات آنها را در اختیار عموم قرار دهند.

پس از تصویب این قانون برای نخستین بار شاهد اطلاع رسانی کمپانی هایی نظیر فیس بوک، یاهو و CloudFlare در مورد فشارهای وارده از سوی نهادهای امنیتی برای دریافت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران بودیم. «استیو لیپمن» مدیر بخش پاسخگویی مایکروسافت در این رابطه می گوید:

گاهی اوقات رازداری و محرمانگی در جریان تحقیقات امنیتی لازم و ضروریست، اما در موارد متعددی شاهد حکم ها و درخواست های بی دلیل از سوی نهادهای امنیتی برای عدم افشای نامه ها هستیم که حتی مدت ها پس از پایان تحقیقات نیز ما را از اطلاع رسانی به کاربران و شفاف سازی اوضاع منع می کنند.

مایکروسافت همچنین در بیانیه خود اعلام کرد تعداد نامه های دریافتی آنها تحت «قانون پایش اطلاعات خارجی» در نیمه پایانی سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل تا حد زیادی افزایش یافته، اما تعداد حساب های کاربری مورد درخواست نهادهای امنیتی کمتر از گذشته بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeedredhat
    saeedredhat | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶

    سیستم عامل فقط لینوکس

  • farvardin
    farvardin | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶

    بلاخره ی روز زیر شکنجه مجبور میشه همه چی رو لو بده?

مطالب پیشنهادی