ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه فعالان پهپاد کشور به زودی آغاز به کار خواهد کرد

روز به روز پهپادهای پیشرفته تری توسعه می یابند که می توانند به بشریت در زمینه های مختلفی از قبیل پزشکی، حمل و نقل، تفریحی و غیره خدمت کنند. بر همین اساس در ایران هم ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

روز به روز پهپادهای پیشرفته تری توسعه می یابند که می توانند به بشریت در زمینه های مختلفی از قبیل پزشکی، حمل و نقل، تفریحی و غیره خدمت کنند. بر همین اساس در ایران هم ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی عنوان کرده که افزایش روز افزون کاربردهای تجاری درون ها سبب شده که حمایت از این حوزه توسط بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

لازم به ذکر است ستاد مورد اشاره سند جامع هوافضای کشور را بر اساس توسعه این فناوری در ایران بنا نهاده و تمرکز آن را بر سه محور معطوف کرده است. با توجه به مطالب منتشر شده این سه محور عبارتند از حمایت از پروژه های استراتژیک در حوزه پهپادها از طریق برخی کلاس ها نظیر MALE، توسعه فناوری های مرتبط با زیر سیستم ها و سیستم های آنها و تقویت جامعه علمی کشور به وسیله برگزاری مسابقات و تشکیل شبکه پهپاد برای فعالان بخش خصوصی و دانشگاهی و سرمایه گذاری و اتصال آنها به این شبکه.

همچنین گفتنی است ستاد هوایی قصد دارد تا از طریق ارائه خدمات و توسعه فناوری ها به حمایت از تولید محصول در سه بخش آموزشی، تفریحی و صادراتی اقدام کند. بد نیست اشاره شود که چندی پیش هم چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با حمایت پژوهشکده شهید رضایی شریف برگزار شد و دستاوردهای آن در دانشگاه شریف در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omidsh
    omidsh | ۳۰ فروردین ۱۳۹۶

    الان با ضد هوایی میزننشون?

  • jojo ali lo
    jojo ali lo | ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

    این شبکه به چه درد من میخوره اخه

    • هادی شفیعی
      هادی شفیعی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

      خب به درد شمایی که فقط غر میزنین نمیخوره .

      این صنعت با گسترشش میتونه خیلی کمک به ارتقاع سطح تکنولوژی و به نوعی کوتاه کردن راه حمل و نقل و هدر رفت سرمایه و انرژی کمک کنه .

مطالب پیشنهادی