ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری «IonTouch» اچ پی؛ سیستم پرینت بدون جوهر با قابلیت دوباره نویسی [تماشا کنید]

جوهرها بسیار با دوام هستند و در اغلب اوقات به عنوان ماده ای ایده آل استفاده می شوند اما برخی اوقات هم شرایطی به وجود می آید که نه تنها دوام باعث غیر اقتصادی بودن ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

جوهرها بسیار با دوام هستند و در اغلب اوقات به عنوان ماده ای ایده آل استفاده می شوند اما برخی اوقات هم شرایطی به وجود می آید که نه تنها دوام باعث غیر اقتصادی بودن فعالیت می شود بلکه سبب کاهش کارایی نیز خواهد شد. از طرف دیگر صفحه نمایش های دیجیتالی E-Ink نیز همیشه گران قیمت بوده و برخی اوقات بسیار سمی هستند.

حال خبر می رسد کمپانی HP موفق به توسعه فناوری با نام «IonTouch» شده که می تواند فصل تازه ای از تکنولوژی چاپ را رقم زند و فاصله و گپ میان جوهرها و نمایشگرهای E-Ink را از بین ببرد.

فناوری «IonTouch» می تواند فاصله و گپ میان جوهرها و نمایشگرهای E-Ink را از بین ببرد

فناوری مورد اشاره دارای مزایای یک کاغذ الکترونیکی نیمه دائم اما بدون نیاز به مدارهای الکتریکی حجیم و مسلماً گران قیمت است و می توان از آن در اجسامی با ضخامت کم مانند یک کارت اعتباری و یا کارت ویزیت بهره برد. این سیستم بدون نیاز به منبع انرژی برای نگه داشتن محتوای خود عمل می کند و می توان از طریق تجهیزات به خصوص، مطالب به نمایش در آمده را پاک کرد و دوباره روی آن نوشت.

گفتنی است در حال حاضر اچ پی اطلاعات دیگری در مورد فناوری «IonTouch» منتشر نکرده اما همین جزئیات کافی است تا بتوان نحوه عملکرد آن را متوجه شد. تکنولوژی تازه صنعت چاپ دارای یک نمایشگر 2.5 اینچی با رزولوشن 300 در 300 است که می توان از آن برای نمایش محتوای سیاه و سفید یا greyscale شانزده مرحله ای بهره برد.

گفتنی است با وجود آنکه فناوری معرفی شده کمی پیچیده تر از پرینت روی کاغذ است، «IonTouch» هم از جنبه اقتصادی و هم از منظر زیست محیطی مناسب تر به نظر می رسد. انتظار می رود کارت های مورد اشاره با قیمتی ارزان و چند دلاری راهی بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی