ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا سوسک ها عاشق پلی استیشن 4 هستند؟

حیوانات بعضا از نقاطی سر در می آورند که نباید و به همین خاطر ترس و دلهره را به جان انسان می اندازند؛ گاهی خبر می رسد که ماری سمی و خطرناک در کابین هواپیما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

حیوانات بعضا از نقاطی سر در می آورند که نباید و به همین خاطر ترس و دلهره را به جان انسان می اندازند؛ گاهی خبر می رسد که ماری سمی و خطرناک در کابین هواپیما پیدا شده و در مواردی می شنویم که کوسه ها به ساحل نزدیک شده اند. امروز هم می خواهیم از وجود سوسک در PS4 برایتان بگوییم.

ماجرا از این قرار است که چندی قبل یکی از تعمیرگاه های مستقل در منطقه شرقی منهتن از معضل جمع شدن سوسک در این کنسول خبر داد که البته کسب و کار آن را پررونق کرده است. این تعمیرگاه که XCubicle نام دارد کنسول های خراب را از گیمرها می گیرد تا بعد از تشخیص مشکل آنها را رفع عیب کند.

Patrick Che یکی از افرادی است که در این فروشگاه کار می کند و به صورت روزانه مشکلات مربوط به کنسول های خراب را شناسایی و سپس آنها را دسته بندی و یادداشت می کند: سکه در داخل دیسک درایوها، خرابی کنترلر، و بسیاری علل عجیب و غریب دیگر. اما پاتریک دست آخر به کیسه زباله سیاه رنگی در گوشه تعمیرگاهش اشاره می نماید و همزمان از مشکل دیگری به نام سوسک یاد می کند.

«آن پلاستیک های بزرگ را می بینید؟ آنها پر از سوسک هستند که البته تا الان احتمالا همه شان مرده اند.» پاتریک با گفتن این جملات، اظهار می دارد که مساله سوسک در PS4 آنقدر متداول شده که حالا شرکت وی هزینه جداگانه ای تحت عنوان «PS4 سوسکی» را در لیست آپشن های تعمیراتی اش ذکر کرده است و مبلغی معادل 25 دلار را هم برای آن میگیرد.

محیط های گرم و تاریک بهترین نقطه برای تجمع سوسک ها هستند

جالب است بدانید که هر هفته دست کم یک مورد PS4 سوسکی به شرکت آورده می شوند و از میان دیگر کنسول هایی هم که برای تعمیر در دفتر قرار دارند دست کم نیمی از آنها بدون آنکه صاحبانشان بدانند مملو از سوسک هستند.

در شهرها، هرجایی که تاریک باشد و گرم می تواند به محلی برای جمع شدن سوسک بدل گردد. اغلب کنسول های بازی هم عموما به صورت افقی در فضاهای بسته و تاریک (مثلا میز زیر تلویزیون) قرار داده می شوند که محیطی ایده آل برای جمع شدن این موجودات کوچک اما منفور به شمار می آیند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد، در کنار PS4، اکس باکس وان نیز با این مشکل روبروست اما از آنجایی که شمار PS4های موجود در بازار بیشتر از اکس باکس وان است احتمال آنکه پای این دستگاه به تعمیرگاه باز شود نیز بیشتر است و جالب آنکه طبق گفته مدیر این فروشگاه تعمیراتی، احتمال آنکه این دستگاه به محلی برای جمع شدن سوسک بدل گردد نیز بیشتر است.

در واقع طراحی کنسول سونی به گونه ایست که بیشتر مورد پسند سوسک ها قرار می گیرد، زیرا منافذ خروج هوای آن عریض تر هستند. این منافذ در بخش تحتانی دستگاه قرار دارند و به همین خاطر سوسک ها با سهولت زیادی می توانند وارد آنها شوند.

علاوه بر این، آنطور که تکنیسین های تعمیرات چی می گویند، PS4 نسبت به اکس باکس وان در زمان عملکرد بیشتر گرم می شود که علت نیز به منبع تامین برق داخلی دستگاه باز می گردد. حال تصور کنید، دستگاهی که زیاد گرم می شود را در فضایی بسته (میز زیر تلویزیون) قرار دهید؛ چه اتفاقی می افتد؟ فضایی ایده آل برای تجمع سوسک ها فراهم می شود.

درهر حال تعمیر PS4های سوسکی بسیار دشوار است زیرا سونی آنها را قبول نمی کند (هیچ اظهار نظری در این رابطه نداشته است) و به همین خاطر است که کسب و کار افرادی نظیر پاتریک سکه شده.

Matt Zieminski که برای یکی از دفاتر تعمیراتی IFixit کار میکند می گوید، در اغلب موارد کنسول ها به این خاطر نزد ما آورده نمی شوند زیرا مالکین شان ابدا از وجود سوسک در آنها خبر ندارند. در واقع PS4 این افراد به یکباره دیگر کار نمی کند و آنها هم نمی دانند که علت چیست.

ماجرا از این قرار است که منبع تغذیه داخلی دستگاه، سوسک ها را به قدری داغ و برشته می کند که به قطعات PS4 می چسبند و در نتیجه کنسول دیگر روشن نخواهد شد. بعد از آنکه سوسک های بالغ در داخل دستگاه ساکن شدند و به زاد و ولد پرداختند، نوزدان آنها در محیط کنسول ذوب می شوند و همین مساله عملکرد قطعات داخلی را با اختلال روبرو می کند.

Zieminski در این باره می گوید: مدفوع سوسک ها رنگ و بوی متمایزی دارد و ما با مشاهده پسماند این حشرات در منافذ تهویه کنسول از وجودشان درون آن باخبر می شویم. برای آنکه دستگاه مجددا کار کند هم باید منبع تغذیه آن عوض شود. البته محیط داخلی کنسول توسط پاک کننده های فراصوت استرلیزه می شود.

در پایان توصیه می شود کنسول بازی خود را در محیطی باز با جریان هوای کافی نگه داری نمایید تا سوسکی نشوید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • 007
    007 | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    طرز کار این دستگاه اینکه امواج فراصوت تولید میکند صداش برای گوش انسان قابل شنیدن نیست ولی حیوانات موزی را فراری میدهد ولی درکل اجب خبر چندش آوری بود حالم بد شد???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی